Ценни съвети за маркетинг на зеления бизнес

Ценни съвети за маркетинг на зеления бизнес

Ценни съвети за маркетинг на зеления бизнес

Зелената вълна продължава да завладява света на маркетинга.

Имате ли програма за рециклиране? Тя е зелена. Използвате ли LED електрически крушки? Те също са еко тенденция. Освен това, ако окуражавате с финансови стимули служителите си да идват на работа с градски транспорт, не с автомобила, тогава също можете да се наречете зелени.

Същевременно маркетингът на фирма с екологични практики съвсем не се изчерпва с тези дейности и не е толкова лесен, колкото изглеждат изброените инициативи.

Редакторите в сайта на сп. Entrepreneur направиха допитване до няколко предприемачи, собственици на бизнес и маркетинг експерти по темата за зеления маркетинг и съставиха препоръчителен подход в няколко стъпки за фирмите, които опитват да щадят природата. Съветите са следните:

1. Разберете какво искат вашите клиенти.

Да рекламирате бизнеса си като зелен е чудесна идея, имайки предвид как клиентите са все по-масово завладяни от този стил на живот. В подходите си обаче е важно да установите с кое ще спечелите одобрението на купувачите на вашия продукт или услуга, и с кое няма да ги подразните.

Пример: Изпълнителните директори на Bardessono, луксозен хотел и СПА в Калифорния, научили това правило по трудния начин с опита и грешката. Когато сградата с 62 стаи отворила врати през 2009 г. нейната управа разгласила статуса й от ранга Platinum, присъден й от програмата за лидерство в енергията и екологичния дизайн в САЩ (LEED). Курортният комплекс бил един от двата в страната, удостоени с това отличие. Луксозните съоръжения и услугите в хотела добили популярност и били масово предпочетени от еколози и журналисти с ресори, свързани със „зелените“ теми. Те обаче изгубили присъствието на най-важната група заинтересовани лица: клиентите.

Какъв бил проблемът? Основната част от туристите останала с впечатление, че предложенията на „зеления“ хотел са твърде специфични, особени, неподходящи за масовия вкус, дори претенциозни и неудобни за ползване. Затова предпочитала да отсяда в съседните хотели, които не се рекламирали като толкова екологично изключителни.

Естествено, през 2010 г. от Bardessono променили тона на маркетинг съобщенията си и наблегнали първо на обещанието за лукс, а след това и на екологичната част. Почти в същата нощ резервациите започнали да се увеличават.

Урокът: Никога не мислете, че ще спечелите всеобщо признание само, защото сте зелени.

2. Определете какво означава за вас определението "екологичен".

Описването на нещо като зелено може да бъде и рисковано, защото думата често означава различни неща за различните хора. Например, може да обобщава производство, захранвано от слънчевата енергия. В други случаи може да значи наличие на телекомуникационна програма, която помага да се намали въглердния отпечатък.

Джени Грейсън, консултант в Лос Анджелис, който се занимава с това да помага на компаниите да стават по-зелени, призовава мениджърите да бъдат абсолютно честни в маркетинг материалите, които фирмата издава, и да определят какво точно зелен означава за тях.

3. Свържете точките. 

Без значение колко добре една компания дефинира екологичната част от бизнеса си, само наличието на „зелен“ елемент не е достатъчно. Необходимо е от съобщенията да прозира някаква добавена стойност, за да проработят.

Парк Хоуел, президент на Park&Co – маркетинг фирма с устойчиво развитие във Финикс, твърди, че в съвременната икономика да наблягаш на това как хората могат да спестяват, като стават зелени, е по-ефективния подход.

С вълната от опитите да бъдат „приятели“ на околната среда, повечето малки фирми, които предоставят продукти на пазара, пропускат да отдадат значение на най-определящите два фактора: качество и цена.

Хоуел твърди, че най-добрите зелени маркетинг кампании отговарят на 3 въпроса, свързани с печалбата, хората и планетата:

• Добре ли е за моя бюджет?

• Добре ли е за моето семейство?

• Добре ли е за планетата?

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ