Правила за кръщаване на бизнеса в дигиталната ера

Правила за кръщаване на бизнеса в дигиталната ера

Правила за кръщаване на бизнеса в дигиталната ера

Светът вече е непрестанно свързан. Социалните мрежи промениха начина, по който работим и контактуваме, както и как пазаруваме, как се забавляваме. Ето защо не е никак чудно, че всичко това променя и начина, по който фирмите работят. А също и как се кръщават. 

Нова статия от Knowledge@Wharton споделя забележително откритие, свързано с начина, по който избираме име на бизнеса в модерните времена. Според нея избирането на подходящо име на компанията или продукта става все по-важно. Защото името им обикновено е и техният "уеб адрес". Статията изследва влиянието на новите начини, с които потребителите се свързват с бизнеса. Има съвети в тази връзка. Например:

В мрежата по-кратките имена на домейни печелят. Името на бизнеса е и неговото URL. Ето защо е много важно то да бъде просто и кратко. Изследване на Карл Улрих, заместник декан и преподавател по предприемачество и иновации в "Уортън" в САЩ показва, че имената на домейни със седем букви или по-малко, без да се брои ".com". или другата надставка според държавата, привличат винаги по-голям трафик. Посетителите на един сайт може да спаднат 7% и повече, ако името на домейна навишава 10 букви. 

Запомнящите се по звучене, но неясни по смисъл имена имат своите предимства и недостатъци. Важността името да е кратко води до измисляне на име, което е късо, благозвучно и запомнящо се, например "Спотифай" или дума, която не е изобщо свързана с вида на бизнеса. Друг пример - "Амазон", която продава книги, не и почивки край Амазонка в Южна Америка, нали? Изборът на такива имена има своите предимства и недостатъци. Хората харесват краткото и запомнящо се звучене, но доказано компаниите като "Амазон" и "Юбър" са харчили много пари, за да обясняват на хората с какво се занимават. Това отбелязва професорът по маркетинг Лионард Лодиш. Най-доброто решение и често най-трудното, е да се намери име което е едновременно запомнящо се и обяснително. Като например Diapers.com. 

Помислете и за Siri. С възхода на гласовите високотехнологични асистенти като нея трябва да бъде лесно на машините да разпознават името на фирмата, когато то се произнася. Това се превръща в императив за всяка нова компания или марка продукт/услуга. Например, хората които търсят името на мексиканския ресторант Garaje в Сан Франциско може да произнесат грешно името му на английски език (то е на испански) и така гласовият софтуер да не успее да намери адреса на ресторанта. 

Вземете предвид малките екрани. Колко е лесно на потребителите да разпознават името на екрана на един по-малък смартфон? Част от отговора идва от елементите на дизайна, например шрифта, но част от него зависи и от името, което компанията търси, и как то се произнася. Тенденцията в мобилното е да се хвърля поглед върху екрана бързо, така че всеки бизнес би искал да може потребителите да могат да обработват нещата за кратко време. Това се нарича възприятелна гладкост, отбелязва професорът по маркетинг в "Уортън" Барбара Кан. 

Не бъдете твърде зависими от името ви. Дали името е важно? Абсолютно. Но все пак то е по-малко важно от това да се представи на пазара страхотен продукт. особено за най-младите клиенти. Те не се интересуват чак толкова какво е качеството на името или логото. За тях всичко е въпрос на изживяване, според Синан Канациз, председател на американската Асоциация за интернет маркетинг. 

По материал в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ