5 съвета за успех на рекламодателите

5 съвета за успех на рекламодателите

5 съвета за успех на рекламодателите

В рекламната индустрия има правила, които всеки следва. Например, да се направи пазарно проучване преди да се поръча кампания. Ако тази стъпка е пропусната, рекламата ще се провали. 

Има и други практики, които на пръв поглед изглеждат добра идея, но всъщност не са. Кои са най-честите проблеми, които спъват успеха на рекламата, и как да бъдат избегнати. Сайтът от САЩ Advertising.About изброява част от тях. Ето какво съветват рекламните експерти

  • Не се втурвайте да правите това, което всички правят. Ако ви казват, че има маркетингови проучвания, според които всички се включват в игри във Facebook, не бързайте да организирате игра. В рекламата е по-добре марката да се отличи от тълпата, а не да я следва. Ако пък искате да заложите на техниката, с която всички се маркетират, изберете различна аудитория, пред която да се покажете. Имайте предвид, че сте в среда, в която всеки се опитва да изпъкне и винаги е добре да имате различен подход. Ако рекламата не е оригинална, тя не е печеливша. 
  • Не бъдете чудати без причина. Обградени сме от странни, абсурдни, шантави реклами със съобщения от рода на "Опитай дъгата" и други подобни. Понякога е по-добре да се заложи на разбираемо съобщение, макар то да изглежда скучно. За да обикнат продукта ви, хората първо трябва да го разберат. Когато е възможно, прекрачвайте границите, но винаги имайте предвид, че за да създадете силна връзка с марката, съобщението ви трябва да бъде просто и ясно. 
  • Не забравяйте фирмената история. Винаги създавайте нови и нови рекламни кампании без да пропускате какво ви е направило успешни. Развивайте се, но задръжте визията, усещането за марката, традициите. Показвайте в рекламата, че сте компания, която в момента се развива и стъпва напред, върху основата на постигнатото досега. Ако не сте начинаещ бизнес, не се рекламирайте като такъв. 
  • Не подценявайте публиката. Не я приемайте като пасивна. Добрата реклама използва аудиторията, за да завърши съобщението си. Тя не разказва цялата история, а ангажира, оставя края за тълкуване на публиката. 
  • Не изпробвайте идеите си във фокус групи. Фокус групите са въплъщение на рекламната епоха, в която се мислеше, че "човекът е умен, а хората - глупави". 10-15 събрани случайни хора не са представителна извадка за целевата ви група, както и да са подбрани. Би било чудо, ако са. Фокус групите обикновено са повлиявани от лидери на мнение и екстровертни личности, които се отличават в тях по време на разговорите и започват да наклоняват в една посока мнението на другите членове. Освен това, ако модераторът на дискусията не е добър, това също има отношение към резултата. А по принцип е трудно да се провери доколко се е справил подходящо той със задачата си. Има известни примери за успешни хора в бизнеса, отказали да представят прототипа на продуктите си на фокус групи. Стив Джобс например не пожелал да бъде показан iPad на фокус група преди да бъде представен таблетът на пазара. Той смятал, че малката група няма да го разбере и бил прав. iPad е бавна за проникване на пазара технология с потенциала да стане масивен хит. Както предполагал, нейната иновация бе приета постепенно, първоначално беше отхвърляна. Фокус групите може да се използват за изследване на представянето на продукти и услуги, които вече са на пазара. Не е подходящо обаче да ги ползвате за изпробване на реклами, които планирате да излъчите - ще си загубите парите, времето и нервите. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ