8 стъпки за създаване на лична марка в интернет

8 стъпки за създаване на лична марка в интернет

8 стъпки за създаване на лична марка в интернет

Персоналният брандинг еволюира, откакто американският мениджмънт гуру Том Питърс го определи като термин през 1997 г.

Днес личната марка отразява информацията, която е налична за човека в мрежата, най-вече в социалните медии. Списание Inc. публикува материал в тази връзка. В него редовният автор в онлайн маркетинг колонката на изданието Джефри Джеймс изброява 8 съвета за правилно управление на собственото име като марка в мрежата. Той говори от името на консултант и експерт, правил интервюта с някои от най-известните американци в брандинг бизнеса.

Ето какво препоръчва.

1. Познавайте себе си и това, в което сте истински добри. Личната ви марка отразява това, който сте. Няма как да я управлявате, ако не сте съвсем наясно в какво сте  най-добри. Това не означава да сте твърде щедри в комплиментите спрямо себе си. Бъдете максимално реалистични.

2. Представете се със запомнящо се име. Ако нямате уникално име по рождение, измислете го, обработете творчески своето.

3. Създайте онлайн почва за израстване. Регистрирайте се в Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Google +, освен във Facebook. В LinkedIn винаги присъствайте с името и фамилията ви, както е по паспорт, освен ако не сте криейтив личност и държите на прякора си.Тогава го посочете с тире.

4. Изградете уебсайт с домейн с вашето име. По-лесно е, отколкото си мислите. Няма нужда да се борите със сложно уебсайт редактиране, когато можете да създадете напълно понятен за ползване от непрофесионалисти продукт като WordPress.

5. Установете личен режим за обновяване на съдържанието от вас в интернет. Редовно публикувайте нова информация. За да намалите заетостта си с публикуването в различните интернет платформи, можете да използвате приложения като Hootsuite.com.

6. Редовно споделяйте полезно съдържание. То придава добавена стойност към контакта с вас. Не опитвайте да бъдете блогър на пълен работен ден. Вместо това разпространявайте съвети, свързани с продукти, актуални коментари на новините, лични отзиви, красиви снимки. Използвайте социалните медии, за да подкрепите емоционалната връзка с вас. Изградете в тях позитивен образ. Не излъчвайте негативизъм, но все пак не губете изцяло критичния тон. Бъдете добри и филантропи.

7. Помолете за обратна връзка колеги, на които имате доверие. Съветите и окуражаващите им слова ще ви стимулират да продължите в своето „лично бранд развитие“.

8. Бъдете автентични. Рискувайте с лично мнение. Малко повече лично мнение в онлайн присъствието ви е нещо хубаво, стига да не прекалявате със самоцелно оригиналничене.  Не мислете, че като сте автентични отблъсквате хората. Дръжте се като личност.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ