Google купи фирма за борба с фалшивите кликвания върху реклами

Google купи  фирма за борба с фалшивите кликвания върху реклами

Google купи фирма за борба с фалшивите кликвания върху реклами

Гигантът в интернет търсенето Google продължава усилията си да предоставя на марките реална информация за ефективността на рекламите им в интернет. Компанията купи лондонската фирма Spider.io, чиито софтуер открива вирусни програми, които се настаняват в компютрите на хората без самите потребители да подозират и генерират лъжливи кликвания върху реклами. 

Параметрите на сделката не са официално обявени. По-рано авторът на Business Insider Джим Едуардс представи в материал бизнеса на Spider.io. От текста му става ясно, че компанията е специализирана в борбата с измамата с кликване в интернет, от която страдат заради заблуждаваща информация рекламодателите. Смята се, че в глобален план компаниите губят около 7 милиона долара месечно заради т.нар. ботове – мрежи от PC-та, заразени със зловредния софтуер, генериращ изкуствени кликвания. Ботнет контролерите могат да продават „армии” от инфектирани PC-та на всеки, който иска да се сдобие с „невероятен” интернет трафик, т.е. на неетични към рекламодателите уеб издатели, които предлагат реклама, но всъщност зад интеракциите не стоят реални потребители.

Spider.io успешно преследва фалшивите кликвания със софтуера си, въпреки че това е доста трудно, защото „ботовете” копират истинските браузинг навици на поведение на хората и кликванията им силно наподобяват реалните действия на потребителите. След постиженията на лондонската фирма се включва това, че тя се сдоби с копие на Zeus ("Зевс" - англ.ез.) – софтуер, който се внедрява в системата на компютрите и посещава сайтове и кликва върху реклами без собственикът на компютъра да има представа. Прави го чрез отворен, но невидим за човека прозорец в браузъра Internet Explorer. Spider.io твърди, че около 3.6 милиона PC-та в САЩ са заразени с този софтуер и заблуждават рекламодателите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ