Google намали значително лошите реклами

Google намали значително лошите реклами

Google намали значително лошите реклами

Над 1000 души работят в Google за отстраняването от нейното интернет пространството на лоши реклами с измамни схеми, които посочват лъжливи обещания или подвеждат аудиторията по други начини.

През 2015 г. премахнатите от тях такива реклами са били почти 50% повече спрямо 2014 г., или над 780 милиона, посочва Business Insider. Блокирането им е мотивирано от нарушаване на политиките за рекламиране в Google. 

Дъщерната компания на Google - Alphabet, си набавя близо 90% от приходите от реклама, така че Google има полза да поддържа онлайн екосистемата си чиста от измамни схеми, които застрашават потребителите. Тя търси нови и нови начини да защитава рекламодателите от случайни или фалшиви кликвания. Целта на рекламодателите е рекламата в интернет да има ефект, т.е. да я кликват реални човешки същества. 

Сред видовете реклама, блокирана от Google през миналата година е водеща тази на фалшификатите - над 18 000 такива профила са блокирани. Те са опитвали да продават имитации на стоки. Този вид реклама е следвана от рекламата с големи обещания за отслабване - прекратен е достъпът чрез Google на 30 000 такива сайта. Има и над 12,5 млн. блокирани реклами на неодобрени от властите на САЩ и нелегални лекарства.

Спрени са 7000 сайта, които подвеждат потребителите да дават своя лична информация, както и реклами, които включват вредни и нежелани изтегляния на софтуер на личните компютри на хората. Тези реклами са ограничени на 99%. Спрени са и реклами, които изглеждат като системни предупреждения от операционната система на компютъра. Над 17 млн. от последните "trick to click" реклами са били премахнати. 

Въпреки че този вид рекламиране очевидно за хората е най-лошото в интернет ("Купи тези хапчета и ще отслабнеш с 10 килограма за 2 седмици!"), то все пак се разпространява и винаги има кой да кликне. Това е вредно както за интернет потребителите, така и за бизнеса на Google. 

През 2011 г. компанията сключи споразумение с американското правосъдно министерство, което я обвини, че с нейното знание е приемала и показвала реклами на канадски лекарства, които се продават незаконно в САЩ. По споразумението тя плати 500 млн. долара. 

Освен това, колкото повече лоши реклами виждат хората, толкова по-вероятно е те да инсталират програми за блокиране на рекламата в интернет, което обезсмисля парите на рекламодателите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ