PR уроци от проблемите на Чарли Шийн

PR уроци от проблемите на Чарли Шийн

PR уроци от проблемите на Чарли Шийн

Скандалите около звездите в САЩ винаги са били изключително интересни. Ако сте живели в Америка, може да ви се е случвало да сте заклещени в задръстване повече от 20 минути, защото шофьорите пред вас са намалили скоростта, за да видят по-добре проблема с автомобила на някоя звезда. 

По природа сме привлечени от историите за известните и хулиганите. Затова, когато професионалните спортисти, политиците и рок звездите се самоунищожават, хората забавят малко скоростта в ежедневието, за да видят как се случва това.

Последните скандали около Чарли Шийн са пореден пример. Шийн спечели "Оскар" за ролята си във филма "Взвод“ през 1986 г. и след това беше обикнат по цял свят, заради образа му в хитовия сериал "Двама мъже и половина“. Но, в последно време се сгромоляса. Появиха се новини, че е изпотрошил хотелска стая. Последваха публични доказателства на лошата му слава на плейбой, който не може да запази брака си. Накрая беше уволнен от сериала, който го направи известен в целия свят, защото не успя да се въздържи и критикува един от продуцентите на шоуто на живо по радиото.

Случаят с него е интересен от гледна точка на пиара. От него могат да се изведат няколко поуки:

1. В случай на криза, не се крийте. Това е класическо пиар правило. Вместо да отстъпи пред медиите и папараците, Шийн уволни говорителя си и застана в центъра на медийното внимание. Броят на последователите му в Twitter нарасна от на 2.6 млн. Неговите измислени фрази в съобщенията му в социалната мрежа се носеха от уста на уста („с кръв на тигър“, „ДНК на Адонис“, „вълшебник", „рок звезда от Марс“). Дотук тази стратегия беше интересна, изненадваща, различна. Обаче после бързо се срути.

2. Не правете "one man show”. Шийн е ветеран. Отраснал е в холивудски дом. Баща му е актьорът Мартин Шийн. Двамата му братя Емилио Естевес и Рамон Естевес младши, както и чичо му Джо Естевес, също са актьори. Той трябва да е добре обигран в това как да реагира в ситуация на драма. Но, в мисленето си не е режисьор. И не е комик със самостоятелно шоу. Да знаеш как да изиграеш ролята си във филма няма нищо общо с това да застанеш в ролята на себе си в полезрението на медиите. Защото тук няма кой да те съветва зад камерата как да се държиш и няма втори дубъл.

Шийн се гмурна в живите предавания и не можа да изплува. Излъчването и поведението му задълбочиха проблема с личния му имидж и разочароваха феновете.

3. Представете идея или продукт. Това, че можете да привлечете вниманието на пресата и публиката не означава, че трябва да го направите. Показването без причина бързо се превръща в излагане в лошия смисъл на думата. Хората се уморяват от имената, които внезапно започват да доминират публичното пространство. Сигурно и вие, които четете това, сте си помислили колко ви е омръзнало да четете за това име. Това е част от пиар кризата на Чарли Шийн.

Това, което може да балансира прекаленото показване по медиите, е новината за нов продукт, идея, филм, кампания или мисия. Тогава не е чак толкова дразнещо.

Гай Бергстром за MarketingAbout.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ