Да преборим глада в Африка с креативност

Да преборим глада в Африка с креативност

Да преборим глада в Африка с креативност

Гладът и сушата продължават да сеят смърт в източноафриканските държави като Сомалия, Кения, Етиопия и Джибути. На най-голям риск, както винаги, са изложени най-крехките – децата. Миналия месец УНИЦЕФ алармираха, че въпреки международните усилия в борбата за запазването на детски животи, е необходимо още много, за да се закрепи положението в бедстващите страни. Над 320 000 деца, основно в Сомалия, рискуват да загинат от глад в най-близко бъдеще, показва докладът на организацията. Общо 13,3 млн души в региона се нуждаят от помощ.

В отговор на апела на УНИЦЕФ една група специалисти по дизайн и реклама впрегнаха таланта си в нова кампания за информиране на масите за проблема. Проектът на лабораториите за иновация Good for Nothing и Made by Many се нарича 50/50 и апелира към художниците и рекламистите да се включат с по един проект за набиране на средства в продължение на 50 дни. Крайната цел е да бъдат събрани 1 милион британски паунда, които ще бъдат дарени на децата в Източна Африка.

Едни от участниците в проекта – агенцията за визуални ефекти The Mill, представи серия плакати, озаглавена Posterity (Потомство), които играят с иронията, критиката и абстрактните форми, за да насочат вничанието на публиката към проблема. „Искахме да направим нещо, свързано с глада в Източна Африка, което обаче не „бие” хората по главата”, заяви арт директорът Емет Дзиеза.

Един от постерите, озаглавен „Какво казват хората”, показва цитати от популярни личности, разположени около картата на Африка. Целта му е да подчертае контраста между доброволното гладуване, на което се подлагат много известни топмодели и актьори, и принудителния глад на бедните хора. Подобно е посланието на прочутите думи „Нищо не е толкова вкусно, колкото е приятно усещането да си кльощав”, изречени преди години от Кейт Мос. Днес те намериха място на плаката, който оставя зрителя да осмисли зловещата ирония в манията за красота.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ