Жива легенда в рекламата

Жива легенда в рекламата

Жива легенда в рекламата

Лий Клоу. Това е новата жива икона от света на Мадисън авеню, за която светът все повече научава.

Той е арт директор на световноизвестната агенция TBWA в САЩ. Работил е със Стив Джобс в продължение на 30 години. Автор е на някои от най-известните и успешни реклами в маркетинг историята. Например революционната „1984” на Apple, в която компанията се рекламира без да е показан неин продукт и успява да измести вниманието от конкурента гигант IBM. Или тази със силуетите на iPod. Автор е на слогана “Think Different”. Днес рекламната му фабрика TBWA продължава да изготвя кампании за Apple, чиито творчески процес, както всички друго, свързано с бизнеса на Джобс, е пазен в дълбока тайна.

Самият Клоу обаче не се крие от публичност. Напротив. По-разговорлив е от всякога с историите си пред аудитория. Последно, името му бе масово отразено сред водещите интернет и печатни медии за реклама и маркетинг след участието му в Международния рекламен фестивал в Кан преди седмица.

Той бе един от лекторите в дните на тазгодишните „рекламни Оскари” в Кан. Споделеното от него отново привлече вниманието. И очерта някои от основните щрихи на тазгодишния рекламен конкурс със заключение във френския град, сред които твърдението, че Cannes Lions 2013 е бил „тържество на легендите в рекламата, социалният експеримент и кампаниите на тема технологии и смърт”.

По време на фестивала Клоу сподели любопитни впечатления от дългата си кариера и опита си на ветеран в рекламата в САЩ. „Чрез талант или брутална сила, артистът ще победи технологията”, бе едно от водещите му послания, според Adweek.

Каквото и да се случи в утрешния ден, вълшебството на креативния ум, не камбаните и силите за разгласяване на технологиите, ще останат движеща сила в страхотната реклама, смята Клоу.

„Художниците на рекламата в новите медии ще се материализират. В момента всичко е малко замъглено, малко бледо. Но те ще се покажат кои са. (…) Името на играта (в рекламата) не е технологии. Името й е кретивност”, каза той. И посочи, че когато фотографската техника е била изобретена, художниците не са захвърлили четките си.

С други думи творческите личности днес все още не са осъзнали и показали пълния потенциал на това, което могат да сторят с новите медии. Те могат да използват технологиите и интернет дори далеч по-красиво и интелигентно, за да изразяват и рисуват имиджа на марките. Технологиите днес са повели за известно време, но творците имат финалната дума, смята Клоу.

„Хора идват и ми казват: „Сигурно е било страхотно в миналото, когато клиентите са идвали и приемали добрата работа, без да питат „За какво изобщо ми говорите?”. Но вие правете страхотни материали (в рекламата) и имайте куража да ги предлагате! Не се стеснявайте. Наложете ги със сила, за да се продават”, разсъждава по темата как може рекламата да се промени експертът.

По думите му силната реклама остава водещ инструмент за постигането на маркетинг чудеса.

„Стив Джобс вярваше, знаеше и разбираше, че някой ден технологиите ще бъдат в джоба на всички ни. Знаеше това, когато бе на 25. И по някакъв начин трябваше да подкараме този процес. Моментът, който никога няма да забравя, е когато направихме кампанията „Think Different” (в края на 90-те). Тя даде нов глас и енергия на компанията Apple. И даде шанс на всичките й дизайнери да продължат да правят удивителните неща, които се появиха впоследствие”, обобщава той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ