Ричард Брансън за атрактивното представяне на идеите

Ричард Брансън за атрактивното представяне на идеите

Ричард Брансън за атрактивното представяне на идеите

Когато се подготвят да разкажат идеята си, (маркетинг) професионалистите и предприемачите най-често залагат на стандартно обобщение от минута. Става дума за класическото правило с асансьора - "ако искаш да продадеш идеята си, научи се да я представяш на когото трябва за една минута, докато пътувате в асансьора".

Съществуват обаче много други места, където човек може да срещне потенциален финансов източник. Този инвеститор може да бъде всеки - от бизнес лидер, до член на семейството. Вие трябва да сте способни да го убедите, че бизнесът идеята ви е същинско предизвикателство за средата.

Защо да се затваряме в рамки във въображението си, и по-точно в асансьори?

За да бъдем успешни, трябва да мислим, че моментът, в който можем да се презентираме и ще промени живота ни, може да се случи навсякъде.

През последните няколко месеца предприемачи ми представяха идеите си на различни, интересни места. Един ми разказваше какво е измислил, докато карахме велосипед в Южна Африка. През месец май изслушах няколко ентусиазирани предложения по време на полет на AirAsia, в който работех като стюардеса, заради облог с изпълнителния директор на авиокомпанията, който бях загубил преди две години. Някои пътници в самолета представиха предложения и поканих тези от тях, които бяха грабнали вниманието ми, да ми разкажат повече. Една жена дори си беше сложила брада, за да бъде сигурна, че ще я забележа. Беше наистина сюрреалистично преживяване! Няколко души споделиха отлични идеи и имах възможност да насоча някои от тях в правилната посока.

Разбира се, не всеки може да срещне потенциален инвеститор, докато кара велосипед или се вози в самолет. В последните дни получавам много силни, оригинални идеи за бизнес в социалните медии.

Как да изпъкнете? Ако концепцията ви е наистина разтърсваща, опитайте да я представите просто като иновативна. Много хора имат добри предложения, но понякога уникалното описание прави голямата разлика.

Една от най-полезните презентации, които съм правил някога, включваше фокусничество. Отдавна, когато стартирахме Virgin Atlantic, се срещнах с представители на Airbus, надявайки се да купя от тях самолет. Като нов бизнес отчаяно се нуждаехме от отстъпка и им казах, че ако ни продадат самолета си и нашите авиолинии станат успешни, което със сигурност щеше се случи, ще получат още много оферти за покупки от нас в дългосрочен план.

Airbus не се съгласи на цената, която можехме да предложим. Знаех, че изпълнителните й директори са имали трудни за приемане предложения като моето по-рано, затова реших да отправя своето така, че да се отлича. Когато седнахме да обядваме ги попитах "Смятате ли, че има шанс един изпълнителен директор да бъде хипнотизиран?". "Абсолютно не", отговориха. Тогава казах на директора Джийн Пиърсън "Ако ви хипнотизирам за 5 минути, ще ми дадете ли отстъпка от 2 млн. долара?" И те всички се съгласиха. Стиснахме си ръцете.Тогава направих фокуса.

След около 3 минути попитах колко е часа. Пиърсън погледна китката си и откри, че часовникът му го няма. Започна да гледа разтревожено. След това аз погледнах към моята китка и видях, че на нея вече има два часовника. Директорите повярваха, че съм хипнотизирал Пиърсън и той ми е дал часовника си, вместо да бъде достатъчно пъргав и да го скрие, когато си стиснахме ръцете. Airbus ни даде обещаната отстъпка. Тя бе от решаващо значение да накараме Virgin Atlantic да излети. Въпреки че подходът ми бе доста нетипичен, успя.

Каквато и да е идеята ви, следвайте тези простички стъпки: Обяснявайте как бизнесът ви ще направи разлика и го правете забавно. Покажете експертните си умения по красив начин, подчертайте опита си и силите на екипа си. Приземете идеята си чрез просто, реалистично съобщение. Не използвайте жаргон. Още по-важно: представяйте бързо. Човек никога не знае. Този, на който се представяте, може да бърза да хване асансьора.

Успех!

Сър Ричард Брансън в колонка в американското списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ