Какво ще направят най-добрите марки през 2014 г.

Какво ще направят най-добрите марки през 2014 г.

Какво ще направят най-добрите марки през 2014 г.

Бързото темпо, с което се променят индустриите, понякога може да изпревари дори и най-прозорливите маркетолози. Иска се много солидно ниво на ноу-хау и опит, за да се задвижи успешно маркетинга на една компания и бранд стратегиите й да бъдат изпълнявани отлично.

В бъдеще ще има няколко основни области, върху които ще се фокусират успешните марки. Те ще ги изведат напред през 2014 г. Ето кои са :

Най-добрите марки ще полагат усилия да са водещи в продуктовото развитие, подобряването на услугите и доставките. С висока степен на персонализиране за клиента, съчетано със задължителните качество, цена, обслужване, корпоративна идентичност и ценности, с които да се свързват със своите хора.

Те ще са най-добрите в сътрудничеството. През 2014 г. организациите и маркетинг мениджърите ще трябва бързо да се позиционират в новата реалност и да започнат да градят икономика на по-тясната съвместна работа. Тя се характеризира със скоростни промени и постоянно разцепление. В нея марките ще работят по-свързани една с друга от всякога. От областта на изследването и развитието (R&D) до съвместните маркетинг инициативи.

Ще бъдат водещи в продажбите на дребно. В шоурумите, в електронната търговия, в свързването с чувствителните на тема цена, информирани от интернет клиенти. Ще заложат на стратегия за дистрибуция в няколко канала. Ще трябва да създават взаимодействие между бранда и потребителя с помощта на иновативните технологии като екраните с докосване, сензорите, интерактивните камери, LCD екраните и Wi-fi и 4G мрежата. Ще бъде нужно да създават условия за преживяване на продуктите им със сетивата, тоест виждане, чувстване, докосване, помирисване, чуване, опитване. Преди и по време на процеса на закупуване. Примери може би отново ще бъдат Nike, Wal-Mart, IKEA.

Ще се държат професионално в комуникациите. Съдържанието е цар. Вече няма нищо ново, текстът се завърна в маркетинга в най-влиятелния си вариант. И все пак много марки все още бъркат количеството с качеството, защото съществуват много вълнуващи канали и платформи за комуникации. Умните марки ще казват нещо смислено и значимо на потребителите, като същевременно ще ги забавляват. Голямата нужда и възможност ще бъде да се създава уникално бранд изживяване, което много ангажира потребителите. То трябва да е лесно разбираемо, да ги стимулира да заговорят за него и да се пренесе от уста на уста и да създаде на следващ етап рекламно съдържание под авторството на самите тях.

Ще могат най-успешно да използват технологии, ориентирани към потребителите. Мобилните технологии и комуникациите ще станат дори по-важни. Вече около половината от контактуването в мрежата в Америка се случва чрез мобилните платформи. В бъдеще всички комуникации на бранда ще трябва да бъдат основани на идеята за употреба на първо място чрез смартфона или таблета. Освен това дизайнът, съобразен с това, също ще е основно изискване. Важно е всяко парченце рекламно съдържание да бъде съобразено с всичко устройство или канал, в който е вероятно то да бъде видяно. Мобилните технологии скоро ще заменят останалите устройства за комуникация. Без съмнение през 2014 г. ще наблюдаваме ръст на основания на локация маркетинг.

Ще могат да управляват големите обеми от данни, които създават потребителски изживявания и предлагат на хората услуги. Големите обеми от данни (big data) бяха модерна дума в много компании по света през 2013 г. Факт е, че с днешните технологии можем да събираме, анализираме, обработваме огромни количества данни за потребителите в дигиталния свят, както и по-добре да разбираме повтарящите се модели на поведението им, да прихващаме тенденции и  да разпознаваме нови възможности за правене на бизнес и създаване на продукти.

Ще са отличници в корпоративната социална отговорност. Стандартна практика е за компаниите да полагат усилия в насока защита на околната среда и намаляване на вредата за въздуха чрез операциите. Дойде време също да погледнем отблизо проблемите за климатичните промени, бурите, наводненията, намаляването на необходимите бизнес ресурси. Те влияят на всяка компания извън и в цялата търговска верига по света.

Ще имат нуждата да търсят правилната организация на точните хора в подходящото място. Зле подредените организационни структури и процеси често пречат на движението на информация и ноу-хау към бранда, маркетинга и бизнес целите. Ще се наложи по-добро интегриране на традиционните маркетинг програми с дигиталните активности.

По мнение в LinkedIn на Андреас ван дер Хайд, кънтри мениджър на Amazon BuyVIP в Германия. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ