Лъжливите резултати на онлайн рекламата

Лъжливите резултати на онлайн рекламата

Лъжливите резултати на онлайн рекламата

Измамата в резултатите от маркетинговите кампании в интернет струва на рекламодателите по света над 7 милиона долара годишно. Защо? Компаниите плащат за онлайн реклами, които фактически не работят, понеже не са били видяни от реални хора.

За непрофесионалистите, голяма част от тази измама се извършва чрез т.нар. ботове – компютърни програми, които атакуват и заразяват със зловредния си софтуер персоналните компютри на хората и генерират от тяхно име хиляди фалшиви кликвания върху реклами. Тези програми действат неетично спрямо марките, които рекламират, като създават впечатление за висока ефективност на рекламата им в различни места на мрежата, докато всъщност тя няма такава.

Рекламната измама в интернет има драстични последствия. За потребителите тя може да доведе до значително забавяне на компютърната машина. За рекламодателите означава, че трябва да плащат още повече, за да постигнат истински резултати от онлайн рекламата, и да отпишат като изгубени парите си за акциите с недействителен резултат. А за издателите и медиите, както и за агенциите в рекламната индустрия, води до подкопаване на имиджа, уврежда доверието и може да намали вложенията в маркетинг.

Въпреки че последствията за всички тези играчи в индустрията са сериозни, все пак е трудно да разберем как точно действа измамната практика.

Business Insider коментира темата в маркетинг раздела си и представя в отговор видео на американската фирма, която засича този вид измама, Forensig. Неин клип подчертава колко бързо компютърът се инфектира със софтуера и как започва да създава от името на човека, който дори не подозира, хиляди импресии на реклами в мрежата.

Вижте. 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ