Маркетинг казусът "Haribo"

Маркетинг казусът Haribo

Маркетинг казусът "Haribo"

Нов казус от света на маркетинга е отразен в международните медии. Германски съд нареди на рекламна агенция Mediaplus да разкрие всички намаления, отстъпки и възвърнати суми, които е получила, докато е работила за производителя на световноизвестните желирани бонбони с формата на мечета Haribo.

Съдебното постановление идва от дело, в което бившият клиент Haribo обвинява агенцията, че е присвоила пари или други облаги от медийните си кампании за него, с които се сдобивала, докато позиционирала рекламата му в медиите. В повечето случаи рекламодателите изискват от агенциите да им дават всичко, спечелено от намаления или възстановени плащания при кампаниите за тях. В случая Haribo твърди, че Mediaplus може да е задържала пари за себе си. Води се разследване.

Спорът е за внушителна сума – над 1 милион евро, сочи съдебното решение, без да дава още подробности. Той ще се отрази в европейските кръгове на покупка на медийно пространство. Смята се, че ще накара много клиенти да поискат одит на агенциите, с които работят.

Германските власти разследват практиките за купуване на реклама от няколко години. 15% от агенциите в Германия са свързани с разследването. Подобен е и случаят с производителя на кисело мляко Danone, който отправи обвинения към немската агенция за купуване на реклама Aegis, с която бе работил. Бившият президент на Aegis Александър Рузика беше принуден да напусне поста си, след като стана ясно, че е отклонявал преимущества, давани на агенцията му от телевизионни компании, като например безплатно медийно време, към частна компания, и след това ги е продавал на печалба. Aegis подписа споразумение за прекратяване на делото срещу нея, за която плати на Danone през 2010 г. официално необявена сума, за която се смята, че е 30 милиона евро.

Сега, Haribo изисква от Mediaplus да й даде цялата си информация за отстъпките, които е получавала по нейни кампании, за непаричните облаги, намаленията, обезщетенията, безплатните ТВ спотове, които са й били предоставени от медията като посредник в рекламните сделки. Всичко това, в годините от 2004 до 2008 г. Тя изисква информация и за трети страни, които може да са били свързани с работата на Mediaplus. Съдебното постановление не указва кои тоно са тези трети страни.

Кратка справка из германския маркетинг пазар показва, че изпълнителният директор на Mediaplus Доминико Мадиле е напуснал компанията през януари на 60-годишна възраст, като се е пенсионирал.

В края на 2012 г. бившият маркетинг директор на Haribo Михаел Кремер призова за по-голяма прозрачност в германското закупуване на медийно пространство.

За случая разказва Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ