Маркетинг стратегии за iPad

Маркетинг стратегии за iPad

Маркетинг стратегии за iPad

Все още много голяма част от бизнеса няма присъствие в iPad. В смисъл такъв, че няма свое, специално разработено приложение. А таблетите се масовизират и все по-често са сочени за компютрите на бъдещето.

Специално в САЩ, където тези устройства се появиха и рекламният пазар е много силно развит, само 22% от 50-те първи, най-големи търговци на дребно имат iPad app. Същевременно таблетът на Apple е най-бързо разрастващата се компютърна технология от потребителската електроника на планетата. Защо тогава големите марки не я приемат толкова бързо, колкото приеха iPhone и смартфоните?

Отговорът е свързан с комбинация от процеси, явления и фактори, обяснява в mashable Джийн Паек (можете да го последвате в Twitter с хаштаг @gpack). Той е вицепрезидент интерактивни услуги във Factory Design Labs – агенция, която предлага дигитални и традиционни маркетинг услуги на големи лайфстайл брандове като The North Face и Oakley.

Според него причината за забавянето е свързана с това, че много от най-големите марки вече вложиха милиони в присъствието си в мобилните телефони и смятат, че приложенията за смартфоните ще работят и в iPad. Понякога тази стратегия работи, казва той. В крайна сметка някои приложения предлагат почти идентично потребителско преживяване в iPhone и iPad. Но за да постигнат максиламно въздействие на марката, компаниите трябва да създадат и предложат специфични приложения, подходящи за iPad. В уникална технология те могат да се възползват от по-големия екран на таблета и от уникалната рамка, която е поставен умът на неговия потребител.

Има десетки неща, закоито една фирма трябва да се замисли, преди да рекламира в iPad. Например, откъде да започне, дали марката трябва да създаде уеб-базирано приложение или хибридно приложение? Краткият отговор гласи, че много зависи от компанията. Но има няколко основни практики, които е важно да се имат предвид, когато дойде време да се прави маркетинг на бизнеса в iPad. Ето кои са те:

      = Съдържанието е цар. Съдържанието е царица. Хората се интересуват само от нещата, от които се интересуват. Тоест, маркетолозите трябва да се възползват от това и да се насочат към своята, силно таргетирана аудитория. Планирайте потребителско сегментиране, за да предложите съдържание, което отговаря на тесните интереси, нужди и желания на потребителите. Става дума за същата сегментационна методология, която марките досега използваха с имейл маркетинга, само че приложена към дистрибуционния модел на iTunes. И още: освен това да позволявате на потребителите на таблета да избират какъв тип съдържание идкат да видят е важно също да им давате начин да променят и отказват досегашната си селекция.

      - Инвестирайте в правилното потребителско изживяване. Може да създадете фантастично съдържание, но ако потребителят има един лош опит с вашето приложение, няма да продължи да го използва. Ето защо е критично важно да инвестирате в UX тестване, докато разработвате своето iPad приложение.

      - Фокусирайте се в дългосрочен план. Приложението в този таблет е един вид като малко дете. Има нужда от подхранване, от постоянна грижа. Не можете да го представите на аудиторията и след това да забравите за него. Вложете средства в поддръжката, обновяването на съдържанието, тестването, оптимизацията. Обърнете се към фотографи, автори, специалисти във видеографиката, редактори и други творчески типове професионалисти, които постоянно да се фокусират и да работят по него.

      - Отворете врати на близостта. Потребителите могат да обичат много марката ви, но също обичат и други марки. Помислете за други, неконкурентни компании, които се доближават до вашата категория. Тези партьори могат да ви помогнат да увеличите аудиторията на приложението ви в iPad, ако комуникирате с тях и ги държите близо до себе си. Приложенията на таблета за публикуване имат голям потенциал като рекламна платформа, в която си партнират марки. Например, ако разработите месечно iPad списание, пълно с брандирано съдържание, позволете на близки марки да рекламират във вашето iPad издание, за да генерирате повишено партньорство и/или рекламни приходи.

      - И накрая: Направете приложението си откриваемо. Потребителите почти никога не се натъкват на апликациите случайно. Знайте, че е задължително постоянно да промотирате по всякакви възможни начини приложенеито ви в iPad. Важният въпрос тук е как най-добре да сторите това пред целевата си аудитория.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ