Маркетинг уроци от куп щастливи крави

Маркетинг уроци от куп щастливи крави

Маркетинг уроци от куп щастливи крави

Не са много хората по света, които знаят толкова за комфорта на кравите, колкото американката Ейми Трондсън. А тя не се стеснява да сподели познанията си.

Ейми управлява бизнес, свързан с подобряването на условията за отглеждане на крави, по фамилна линия – баща й Дийн създава семйна фирма с продукти в тази насока през 90-те години. Той бил търговец на земеделско оборудване в Америка, когато европейска компания се свързала с него със странна идея. Тя му предложила да започне да продава гумен басейн, който да се пълни с вода и в него да се потапят кравите от фермите. Това според компанията, било важно, защото кравите, отглеждани за мляко, прекарвали 12 до 14 часа от деня в легнало положение. Те лежали в обори върху пясък или слама, но това не било добре за тях и млякото им. Въпросът бил да се внедри начин, с помощта на който животните да променят позицията си и да лягат на чиста повърхност, без да се нараняват краката им.

Шансът да искате да пробиете в бизнеса с отглеждане на крави и да четете този текст е минимален. При все това обаче има някои неща, които всеки стартиращ бизнес може да научи от маркетинг подхода, който приложил бащата на Ейми и който тя наследила впоследствие. Съветите са следните:

Хвани една идея и я направи по-добра. Дийн Трондсън се съгласил да започне да продава специалните басейни за крави и когато компанията му нараснала забелязал техен дефект – когато животното влизало вътре, цялата вода се изтласквала в единия край на басейна. Производителят не пожелал да инвестира в промени в дизайна, затова самият Дийн показал предприемчивост и патентовал нов вид басейн - с две камери. През 2003 г. той намерил в САЩ фабрика, който да произвежда продукта му.

Урокът: Продавай добър продукт. Ако продаваш почти добър продукт, откажи се от него и започни да продаваш добър продукт.

Създай си подръжници. Идеята за басейна за крави е трудна да се опише и рекламира – бащата на Ейми бил затруднен да пробие с нея сред хората. Повечето от тях му се смеели, когато започвал да им я разказва. Но това не го спряло. Работил в 80-часови седмици, пътувайки 50 000 мили с камиона си всяка година, за да направи идеята си печеливша. Свързал се с търговци в Северна Америка, Канада и Европа и усилията му започнали да се увенчават с успех. Важното било, че той вярвал в собствения си продукт и така убедил други хора, които да му повярват по света.

Показал е упоритостта, нужна, за да се постигне нещо в днешната трудна бизнес среда, пълна със скептици.

Намери добър отбор. Бизнесът на семейство Трондън се гради върху ценности като честност, почтеност, доверие към партньорите и колеги и отговорност. Служителите на фирмата вярват в марката на продукта, който създават, макар и предназначен за кравите, не за хората. В особения си бизнес те не бързат да си тръгнат минути след края на работния ден и проявяват творчество в продажбите.

Урoк: Ако искаш да откриеш хора, които да приемат идеята на фирмата ти и да заживеят с философията на твоята марка, те трябва да са хора, които търсят промяна в живота си, не просто работа.

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ