Маркетинг формула за екшън план в социалните медии

Маркетинг формула за екшън план в социалните медии

Маркетинг формула за екшън план в социалните медии

Колкото повече се свързвам със социалните медии като бизнес, толкова повече виждам, че новият пейзаж за марките, който те създават, носи голяма промяна. Той е нещо хубаво за много фирми. Полезна платформа за развитие на имиджа и контактите. Нещата обаче все още зависят изключително от фундаменталните цели.

Независимо дали идеята е да се прави маркетинг в социалните медии, да се покачват продажбите, да се подобрява потребителското обслужване, удовлетворението на клиентите или нещо друго, ако сайтовете за споделяне са част от дейността на бизнеса, трябва да бъдат управлявани чрез планиране. Имайки предвид това, ето и моето предложение за 5-те фундамента на фирмения план за действие тях.

1. Целите. Какъв е проблемът? Какво се опитвате да постигнете? Започнете с това да заявите отговорите на тези два въпроса на висок глас. Обосновете се. Защитете казаното от вас. Запишете го. Може да изглежда очевидно, но истинският бизнес се случва с времето, с действията, не само в срещи. Поставянето на контекста правилно е от много голямо значение.

2. Действия. Сега, след като сте определили целите си, как ще ги постигнете? Какво по-конкретно искате да направите? Планът за действие трябва да бъде специфичен и да съдържа ясно посочени стъпки, които трябва да бъдат предприети. Специално в социалните медии това биха били действия като създаването на акаунти, изработването на графики за различните страници, определянето на различните видове обновявания, които ще се правят, определянето на платформите, в които ще се извършват, и т.н. Колко точно съобщения в Twitter ще ви бъдат необходими? Колко на брой са твърде много? Публикувате ли абсолютно същата информация в Twitter, Facebook и LinkedIn? Кой вид съдържание е най-харесван и споделян? Какво точно се очаква да се случи от това?

3. Измерване. Докато планът се разгръща и бизнесът се развива, как да разберете дали той работи? Как ще отсъдите достатъчно добро ли е представянето ви. Как да сравните плана си с фактическите резултати, за да го промените, ако е необходимо?

За всичко това е необходимо установяване на системата за измерване – цифрите – в плана, който сте съставили. Не се притеснявайте от факта, че опитвате да отгатнете бъдещето. Разбира се, никой не може да го стори. Само направете някои логични прогнози и очертайте примерни числа, които очаквате, за да можете да тествате себе си, докато сте в хода на реализация. Стандартните измерители на успеха в социалните медии са генериран трафик, изпратени съобщения в Twitter, обновявания, харесвания, споделяне, покачване на продажбите, поръчки на специални сделки, обявени в интернет, и дори измервания на социалните медии с инструменти като Klout или peer index, които комбинират брой в теоретично измерване на влиянието или въздействието на марката онлайн.

4. Обвързване с хората. Интернет общностите, групите и срещите реално не правят нищо за истинския бизнес. Правят го хората. Затова планът за действие трябва да включва много точно дефинирани задачи и отговорности. Кой какво прави? Направете разпределението на работата по него ясно. Имайте предвид опасностите от включването на множество хора в ситуация, свързана с интернет средата, в която само един е достатъчен.

Изградете емоционална връзка, повод реално да се заговори за марката. Не само включване на хората в интернет диалога.

5. Проследяване и следване. Както всичко останало, подлежащо на планиран в бизнеса, планът за действие в социалните медии е добър само докато предизвиква определени действия. Веднъж месечно трябва да има предварително насрочена сесия за преглед на случващото се и анализ. Тогава е важно да погледнете плана си и случващото се наистина и да го преразгледате, ако е необходимо. Тук също се включва преглед на изпълнението на отделните хора в маркетинга, които работят по него, и специфичните задачи, с които са натоварени. Но от тази точка нататък, вече става дума за мениджмънт.

Тим Бери в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ