Още едно място в дигиталния свят, където медиите навлизат

Още едно място в дигиталния свят, където медиите навлизат

Още едно място в дигиталния свят, където медиите навлизат

Медии правят максималното по силите си, за да усвоят изцяло нов пазар и начин за разпространение в света на интернет и по-точно, на мобилния интернет - мобилните приложения за чат в реално време. Най-популярните от тях са Viber и WhatsApp. Милиони хора по света ги имат на телефоните си и общуват чрез тях с близки и познати. 

Това сочи извод от пореден доклад на BI Intelligence - услуга за пазарни изследвания на Business Insider в САЩ. Докладът посочва, че все повече създатели и разпространители на интернет съдържание използват приложенията, за да се опитват да достигат директно до потребителите чрез телефоните им. Digiday, например, описва, че BBC е използвала WhatsApp и Viber, за да разпространява свои новини на здравни теми и информация за защита на личното здраве в места, където е имало ебола или след земетресенията в Непал миналата година. 

Wall Street Journal е събрала над 2 милиона последователи в японското приложение за изпращане на съобщения Line, откакто дебютира в него и започна да се разпространява преди година. 

Мобилните приложения за изпращане на съобщения днес представляват огромна възможност за издателите да достигат хора директно и в глобален мащаб. Специално WhatsApp надмина 1 милиард глобални потребители, активни месечно, през февруари, по данни на Statista. 

Но въпреки тази богата и неусвоена аудитория, все още има някои предизвикателства за посрещане, преди медиите да започнат редовно да "разпръскват" свое съдържание онлайн чрез приложенията, отбелязва Робърт Елдър, един от изследователите в BI Intelligence.

Чат приложенията обикновено разполагат с много данни - за историята на размяна на съобщения между хората, за местоположението им, навиците им на харчене и др. Но данните за потребителите трябва да бъдат събрани и налични за медиите, за да могат медиите да изпращат информации и публикации, които се отнасят до съответните хора. WhatsApp и Venmo - две от популярните платформи, понастоящем нямат програмен интерфейс (APIs), който да прави това. 

Освен това, от платформите трябва да предложат на медиите по-добри инструменти за управление и изпращане на съдържанието. Сега е сложно за медиите да го правят, особено в WhatsApp, която е най-голямото чат приложение на света. Тя няма система за контент мениджмънт. Digiday отбелязва също, че WhatsApp ограничава каналите на медиите до обсег от 256 членове. Това означава, че на медиите се налага да умножават каналите си, или фактически да ги дублират, за да достигат до по-голяма публика. 

Сред другите проблеми, свързани с тази нова форма на дистрибуция в света на дигиталното, е дефицитът на начини хората и медиите да комуникират директно. Нужни са по-ефективни начини потребителите да добавят медии и да следват медии в тях. 

Предизвикателствата са много и реални, посочват от BI, но без съмнение приложенията предлагат богата и неизползвана досега зона за достигане на хора по нов и креативен технологичен начин. Особено на фона на покачването на популярността си. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ