Когато искате да ви следват в дигиталните канали

Когато искате да ви следват в дигиталните канали

Когато искате да ви следват в дигиталните канали

Ролята на маркетинга постоянно еволюира и в последните години много от маркетолозите се озоваха в ситуация, в която почувстваха че има нужда да преоткрият себе си, за да задържат професионалното темпо. Освен че има нужда да изучават всички най-нови дигитални платформи, те трябва и да мислят как да се свързват чрез тях с хората постоянно и непрекъснато. 

"За да бъдеш в маркетинга, трябва да си склонен да учиш. Няма място за традиционни начини на мислене, структури и практики, клиентите ни изискват повече", коментира в Marketing.About.com Лаура Лейк. 

Хората искат да бъдат ангажирани, посочва тя. Ангажирането им в реално време се разгръща в дигиталните канали: сайтът на формата, електронната поща с имейли, Facebook, Twitter, YouTube, Vimeo, LinkedIn, Pinterest, Snapchat и други. Как можем най-ефективно да ги използваме, за да създаваме взаимодействие? 

Има няколко задължителни правила, за да се случи това, пише Лейк. Те са следните:

Разбирай потребителя. Инструментите, посочени по-горе, като сайта на фирмата, електронната поща, са само началото. Те и други места в интернет дават възможност бизнесът да се свързва с хората в реално време в глобален мащаб и да бъде прозрачен в действията си; да се държи като друго човешко същество в мрежата; да провокира интерес и да се учи в крачка какво биха искали и какво не клиентите. Ето защо дигиталните канали улесняват комуникацията с потребителите и най-ценното: дадоха възможност многократно по-добре да ги разбираме. Всеки, който не се възползва от това, е много недалновиден. 

Изгради план. Социалните мрежи, търсенето в Google от лаптопи, други стратегии подобряват набавянето на нови клиенти, услугите и задържането на стари клиенти само ако са организирани под някакъв маркетингов план. Дигиталните платформи дават данни, които са полезни за преоформяне на действията на бизнеса, процесите му. Те способстват за увеличаване на комуникацията и с вътрешните публики - служителите. Освен това влияят и на мениджмънта, професионалното развитие и образоване. 

Двустранна комуникация. В нея не е достатъчно брандът просто да говори на публиката и тя да му говори в отговор. Трябва да се създава автентичен диалог, много близък до реалния. Това ще окуражи комуникацията и, в крайна сметка, ще увеличи импресиите, трансакциите. Най-добрият начин да стане е като се създават доскусии и представителите на маркетинга и компанията в тях слушат и участват, но не доминират разговора. 

Персонализирай. Хората са претоварени от информация, трябва да се отличите. Единственият начин това да стане е като персонализирате съобщението си. Използвайте информация, която ви разказва през какво ще мине клиентът, какво преживява. Бъдете забавляващи, бъдете дори повече от това, от което клиентите имат нужда и което искат да видят от вас. 

Добавена стойност. Дигиталните маркетингови канали комбинират продуктов маркетинг, развитие на процеси, възможности за плащане, общуване, персонализация и планиране. Ето защо трябва да се полагат усилия връзките в тях да се развиват все по-добре - това ще се отрази както вътрешно-фирмено, така и външно. Трябва да използваме дигиталните канали, за да бъдем завладяващи, да създаваме потребителско иживяване и трябва да го правим не само като мислим как да продадем продуктите или услугите си, но и как да добавим стойност за хората, които купуват или може да купят в бъдеще. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ