Председателят на Saatchi & Saatchi напуска след сексистки изказвания

Председателят на Saatchi & Saatchi напуска след сексистки изказвания

Председателят на Saatchi & Saatchi напуска след сексистки изказвания

Председателят на една от най-известните рекламни агенции в света - Saatchi & Saatchi, Кевин Робъртс, ще подаде оставка от 1 септември 2016 г., след завихрил се скандал с негови сексистки изказвания, в които омаловажава ролята на жените в бизнеса. Информацията е огласена по-малко от седмица след като Робъртс отправи пренебрежителните коментари. 

На 29 юли в интервю за Business Insider Кевин Робъртс изказа мнение по отношение на баланса между половете в рекламната индустрия, заявявайки че такъв баланс вече е бил постигнат, че няма проблем и отбелязвайки колоритно, че "скапаният дебат (по въпроса) е приключен". Почти 65% от служителите на Saatchi & Saatchi са жени. 

Той разгневи мнозина сред защитниците за повече равенство между половете в рекламния бранш, заявявайки, че липсата на жени на висшите ръководни постове може да се дължи на това, че на жените им липсва "вертикална амбиция", каквато имат мъжете. Освен това атакува защитничката на баланса между половете в рекламната индустрия Синди Галъп заявявайки за нея: "Мисля, че тя има лични проблеми. Мисля, че измисля доста от нещата, за да създава образ и да отнася аплодисменти". 

Днес компанията майка на Saatchi - Publicis Groupe изпрати изявление до медиите, в което съобщава, че Робъртс се оттегля като Head Coach de Publicis Groupe, изпълнителен председател на Saatchi & Saatchi/Fallon, член на борда на директорите, съобщава Adweek. Това се случва след като първоначално той беше временно отстранен от длъжност.

В съобщението на Publicis е записано, че Надзорният съвет и председателят и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe за приели, че решението на Робъртс да се оттегли ще влезе в сила от 1 септември 2016 г., преди датата на пенсионирането му през май 2017 г. 

В изявление до новинарски издания, включително вестник "Ню Йорк Таймс" и списанието за реклама Campaign, Робъртс се опитва да обясни решението си да напусне. "Падай бързо, поправяй бързо, учи бързо" е лидерска максима, зад която заставам. Когато дискутирах с Business Insider развиващите се кариерни приоритети и нови начини за интеграция на работата с личния живот, се провалих изключително бързо. Моята лоша комуникация по редица въпроси създаде разочарование и обида и затова съжалявам", казва той. "Без да искам засрамих Saatchi & Saatchi и Publicis Groupe, две компании които обичам и на които съм бил отдаден почти 20 години", продължава той. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ