Рекламните провали на Супербоул 2014

В тазгодишния парад на рекламата в САЩ, по време на финала на американската футболна лига Супербоул, големите брандове не изневериха на себе си и демонстрираха силни кампании. Много от тях бяха иновативни и успяха да се запомнят от над 100-те милиона зрители, оправдавайки инвестицията си от повече от 4 милиона долара за 30-секундно излъчване. Част от тях ви представихме в последните седмици.

Наред с отличниците обаче в Супербоул - най-скъпото рекламно време в американския ефир за цялата година, имаше и големи провали. Американски и чуждестранни маркетинг наблюдатели им посвещават материали.

Такъв пример е рекламата на марката кетчуп Heinz, купена от Уорън бъфет през 2013 г. Heinz се показа в блока на спортния финал с реклама за първи път от 16 години. И, видеото й се оказа най-несполучливо. Като такова го определят Business Insider и други блогове и сайтове, които следят големия маркетинг в Америка. То показва опит за забавно изпълнение на песничка, в която се вплитат тананикане и звуци от пълни празни бутилки кетчуп. Може да го видите след текста.

За друг голям провал се смята рекламата на Subway. В нея просто нямаше нищо специално. Тя приличаше на редовна търговска промоция на сандвичи на веригата за бързо хранене от типа на тези, които се въртят на електронните табла в заведенията й. В момент, когато марките се надпреварват по креативност, стратегията бе неуместна.

Maserati пък представи философка и добре финансирана реклама, която може да се нарече същински кинематографичен шедьовър. Проблемът е, че тя бе с неясно послание. Повечето американски зрители бяха озадачени за какво става дума в нея. Имайки предвид, че рекламираният италиански луксозен седан Maserati 2014 Ghibli струва наистина много пари за средностатистическия американец, седнал да гледа у дома финала на футболната лига, инвестицията от 4 милиона долара изглеждаше нелогична загуба на пари.

Още един фал отбеляза и друга марка, свързана с автомобилната индустрия в Щатите – най-големият търговец на коли втора ръка в САЩ Carmax. Той показа реклама, в която най-различни хора на улицата бавно аплодират мъж, сдобил се с кола от въпросния търговец. А бавното ръкопляскане в Америка се счита за израз на саркастична критика, припомнят наблюдатели в страната. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ