Светът на търговските вериги през 2020 г.

Светът на търговските вериги през 2020 г.

Светът на търговските вериги през 2020 г.

 Търговските вериги придобиват постмодернистичен уклон. Не, това не означава, че в магазините им ще се появят арт инсталации. Става дума за нещо друго – притиснати от новите технологии и голямата конкуренция търговските вериги се диверсифицират като все по-често се преориентират към „разбиването” си на малки, тясноспециализирани магазини, твърдят анализаторите на PwC US и Kantar Retail.

За по-малко от десетилетие, светът на големите търговски вериги тотално ще се промени и ще заприлича на високотехнологичен, уличен пазар с множество малки „будки” и „лавки”, смятат те.

Прогнозите им са публикувани в новия доклад „Търговските вериги -2020”, изготвен съвместно от PwC US и Kantar Retail. В него експертите съветват мегамаркетите да намалят размерите си и да се подсигурят с по-качествено оборудване и услуги. И да започнат да учат как да се справят с разликата в доходите на своите клиенти, както и да работят в условия, в които обществените класи определят динамиката на пазара.

„Ритейлърите трябва да са наясно, че ще се появи многоканална среда на търговия. Такава, в която потребителите ще идват само ако припознаят опит, подобен на пазаруването онлайн. Тази многоформатност в съчетание с малки, тясноспециализирани магазини, ще отвори пътя на бъдещия ръст”, се казва в доклада.

PwC прогнозира, че всичко това ще е реалност през 2020 г., когато мегамаркетите напълно ще се преместят в интернет. По мнението на експертите, участвали в съставянето на доклада през следващото десетилетие на завиден ръст ще се радват дискаунт веригите, като в същото време със сериозни проблеми ще се сблъскат продуктовите, фармацевтичните и многофукционалните големи магазини.

Изследването също така прогнозира, че през 2020 г. ще се формират две основни потребителски групи: възрастни, консервативни клиенти над 50-те, преживели рецесията и млади оптимисти до 30-годишна възраст.

„Демографската и финансова пропаст между потребителските сегменти ще стане още по-широка, като ще се появят сегменти с очаквания, различни от търговските предложения. По тази причина ритейлърите трябва да забравят универсалния подход и да започнат да се вслушват в индивидуалните потребности, ако искат да оцелеят. Ще се справят и прогресират тези, които разнообразят портфолиото си с по-малки формати на оснвоните си артикули и предложат по-нишови продукти, ориентирани към таргетирани сегменти.”, препоръчват експертите.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ