Тестът на Гай Кавазаки

В най-новата си книга "Изкуството на социалните медии: Силни съвети за силни потребители" (The Art of Social Media: Power Tips for Power Users) популярният маркетолог и инвеститор от Силициевата долина Гай Кавазаки обяснява какво според него е нужно, за да се доставя стойност чрез публикации на марки в социалните медии. Той изброява препоръки за развиване на бранд в сайтовете за споделяне и разказване на истории от фен страници в тях. 

Покровителят на Canva - услуга за графичен дизайн в Австралия, разказва, че всички "добри неща", публикувани в социалните медии, се свеждат до четири форми. Те са:

  • Информация. Какво се случи?
  • Анализ. Какво означава това?
  • Помощ. Как мога да направя нещо?
  • Забавление. Публикации, които разсмиват или изненадват.

Това е тестът на Гай Кавазаки. Всяка разпространена от марката публикация трябва да отговаря на един или повече от тези четири критерии. Споделянето на нещо споделено е най-голямото ласкателство. Марката не може да изхрани вечно гладното за съдържание чудовище на социалните медии, затова може да се задълбочи в 5 до 25 качествени публикации дневно. 

"Целта е да се подражава на модела на американското национално радио NPR", пише Кавазаки. Той добавя, че всяка стратегия в социалните медии трябва да има за задача да набира средства за бизнеса в определен период. Също както работи с периоди на активности за събиране на финансиране (pledge drive) NPR. 

От сп. Entrepreneur

Вижте още: Какво научи Гай Кавазаки от Стив Джобс

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ