Точните кампании за „зеления“ клиент

Точните кампании за „зеления“ клиент

Точните кампании за „зеления“ клиент

Зеленият маркетинг стана вездесъщ в един свят, където потребителите не винаги купуват екологични стоки. Някои хора просто не приемат идеята за това „да прегърнат едно дърво“. Но това не са клиентите, за които ще говорим тук. Тези хора може би никога няма да се променят. Ще говорим за тези 20% или колкото и да са в съответната държава където се намирате, които са готови да променят мисленето и живота си и да ги направят по-здравословни за себе си и за планетата.

Това коментират в обширен материал в AdvertisingAge Марти Макдоналд и Хилари Бромбърг, които са част от екипа на американската рекламна агенция Egg.

Според тях интересът на маркетинга към новия „потребител със съзнание“ нараства, защото броят на този вид клиенти се увеличава.

Но, що за човек е този потребител?

Той се интересува от зелената идея и от каузите. Покупките му са повлияни от тях. Иска марката, която приема за своя, да демонстрира социална отговорност и грижа за околната среда. Стреми се да носи ценностите й на ръкава си от естествена материя (без жестокост към животни). Управлява вселената на стоките с подчертана информация върху опаковката, която показва какво купувачът "ще сложи в тялото си" при консумация и къде ще се озоват парите му след това. И да, в много от случаите този човек е жена, която се вълнува от това да направи микровселената на своето семейство по-зелена и прекарва значителна част от времето си пред компютъра.

Как да подходи маркетингът към този профил?

Изберете екологичната устойчивост и внимавайте с думите, които използвате, съветват Макдоналд и Бромбърг. Те разказват за опита на агенцията им Egg brand development, която прави кампания за американската марка зърнени закуски Flax Plus Pumpkin Granola.

Инициативата им се получава значително по-успешна, отколкото предполагат, защото залагат на маркетинг идеята за автентичността и прозрачността в бизнеса. Те разкриват целия производствен процес. Такава кампания може да бъде направена само за фирма, която от дълго време залага на устойчивостта в екологичната си политика. Тя обаче може да се получи много успешна, ако компанията е наистина такава и особено ако произвежда 100% органична продукция. Зърнената закуска в случая на рекламната агенция е напълно естествен продукт. Маркетолозите подчертават това и така печелят повече клиенти от тези с профила, описан по-горе.

В други свои кампании Egg brand development, специализирана в маркетинга на фирми със зелени практики, използва следните подходи: ново лого и лозунг „Храни се здравословно. Направи добро“, както и кампания в социалните мрежи. Агенцията създава игра в специален сайт. В него потребителите могат да си направят тест, който показва какъв е личният им принос за околната среда. След това могат да споделят резултатите си с останалите свои приятели във Facebook и Twitter, които се интересуват от тази тематика.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ