Хит за споделяне

Хит за споделяне

Хит за споделяне

Какво прави една публикация в блог вирусно споделяна? Кое привлича интереса на читателите в различните социлни медии?

За да отговори на тези въпроси маркетинг компанията от САЩ Fractl обединява сили с анализатора на съдържание Buzzsumo и преглежда 1 милион статии в интернет от 190 източника, разпространявани в платформите на 5 социални мрежи. Анализът обхваща период от 6 месеца и общо 2,7 споделяния. Ето какво гласят изводите от него: 

  • В различни социални медии властват различни настроения. 70% от най-споделяните 500 материала в LinkedIn в периода са имали положителен смисъл. 68% от снимките в Pinterest, също. За разлика от тях, в Twitter само 40% от обсъжданите теми са позитивни, 46% са свързани с негативни новини и отзиви, 14% са неутрални. Google+ има малка разлика, с 45% положителни истории, 38% негативни. Във Facebook негативното е много по-успешно - 47% от топ споделяните истории са били такива. Всичко това означава, ли че потребителите на LinkedIn са позитивни професионалисти, а на Facebook всевъзможни негативни хора? "Не е задължително", посочват авторите на изследването. Емоционалният пейзаж на всяка мрежа може да е отражение на активността на медиите, които разпространяват в нея най-широко. Въпреки това може да се каже, че отговарянето в синхрон на емоционалното състояние на потребителите във всяка платформа в даден момент помага да се печелят повече внимание и кликвания. 
  • Изненадата и мистерията винаги са примамливи. Теми, при които коментарите на потребителите са били "Какво?", "Странно". "Не знаех". "Иска ми се да прочета още", се харесват и четат. Заглавия, съдържащи изненада, които провокират чувството за любопитство, са особено популярни. Те доминират топ 10 на най-споделяното независимо от темата и съдържанието под тях. 
  • Без да е изненада, Facebook доминира споделянията. С 1,3 млрд. активни потребители. в нея има много повече хора, отколкото във всяка друга социална платформа. В сайта се намират 62% от всички потребители на социалните мрежи, но в него възникват 82% от споделянията. Степента на ангажираност е най-голяма. 
  • Става все по-трудно да се завоюва голямо количество внимание онлайн. В Щатите са най-споделяни статиите на Buzzfeed и ViralNova - по над 25 000 пъти. Може би защото тези сайтове влагат много усилия и мисъл в науката за провокиране на споделяния. 
  • Авторите не могат да спрат да се чувстват виновни. Тези от тях, на които се налага да захранват ежедневно с информация профили в няколко социални медии, са разкъсвани от тежестта на това, че не успяват да публикуват навсякъде и игнорират някои места. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ