Шрифтовете, които вече са демоде в брандинга

Шрифтовете, които вече са демоде в брандинга

Шрифтовете, които вече са демоде в брандинга

Липсата на бранд дисциплина е нещо, което забелязвам всеки ден, когато работя с малки фирми. Тя може да бъде разрушителна.

Показването на постоянство в брандинга е ключово за изграждането на име. За да го постигнат, компаниите трябва да съставят наръчник, който да се следва от всичките им служители. Този наръчник трябва да изброява изисквания за използване на един и същи шрифт във всички комуникации и презентации от името на фирмата.

Шрифтът е много важен за всяка марка. Изборът му определя имиджа на компанията. Той е зрителен индикатор, който ще се помни завинаги.

За да бъдете сигурни, че го използвате като преимущество, избягвайте следните клишета:

1. Comic Sans. Едва ли маркетинг професионалистите ще се изненадат, че този шрифт е на първо място сред най-клишираните. Преди време вероятно с основание е бил считан за симпатичен и игрив. Днес обаче всеки го използва навсякъде, за да изработва аматьорски лога и знаци. Избягвайте го – разпространява се епидемично и прави всички имена на фирми да изглеждат еднакво. Никога не бива да се използва в корпоративна среда.

2. Papyrus. Може да ви се струва, че има естествен, „лежерен“ вид, но всъщност не е така. И той е изтъркан от употреба.

3. Copperplate. Мнозина го смятат за силен и професионален. Подходящ е за брандирането на правна или счетоводна фирма, т.е. за сериозен бизнес. Ако искате да изглеждате като повечето си конкуренти, обърнете се към него.

4. Curlz. Няма лошо в опита да изглеждате закачливо. Особено ако се намирате в творческа индустрия. Както в останалите случаи обаче, и този шрифт унищожава уникалността.

5. Mistral. Също е преекспониран.

6. Yearbook. Характерен е за брандиране на гимназиите в САЩ. Влиза в страната в масова употреба още през 1945 г. Днес е считан за демоде.

7. Brush Script. Счита се за близък родственик на Mistral. По-точно, за негово бледо подобие.

8. Trajan. Твърде много хора мислиха, че той е много хубав. Твърде много пъти.

9. Bleeding Cowboys. Също хубав шрифт, но твърде много използван.

10. Bradley Hand. Има и други шрифтове, наподобяващи ръчно изписване, които също могат да се използват не по-малко успешно.

11. Cooper. Измислен от Освалд Брус Купър през 1920 г., в продължение на десетилетия той е любим в брандинга. До 70-те години, когато интересът към него намалява. 

12. Kristen. Подходящ е най-вече текстове в училищни плакати, обяви и младежки събития.

По мнение в PR Daily на Ейми Макклоски Тобин – създател и управител на американската Ariel Marketing Group

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ