Кога да премълчим важните истини

Кога да премълчим важните истини

Кога да премълчим важните истини

Да си шеф, често означава и че разполагате с информация, която не достига до вашия екип. Може например да научите, че основен клиент е недоволен от вашия доставчик на услуги или че старши мениджър обмисля аутсорсинг на работата на вашия екип. В тези моменти е лесно да се чувствате заседнал между по-високите етажи на властта във фирмата и хората, които управлявате. Споделяте ли информацията? Или предпазвате служителите от нея? Каквато и да е новината, от вас зависи да решите дали, кога и как да я съобщите на вашия екип.

Какво казват експертите

Разбира се, има моменти, в които нямате право да споделяте новината. Вашата компания е купена, но сделката не е приключила или някой от вашия екип напуска - примерите са много. Но има още толкова случаи, в които зависи само от вас дали ще споделите информацията или не.  "Много рядко хората не искат да научават новини, дори ако те са лоши", казва Майкъл Юсийм, професор по мениджмънт в училището Wharton. В такива моменти най-важно да се прецени конкретната ситуация и да помните, че вашата работа не е да обгърнете в пълна секретност всичко, но също и да предпазвате подчинените си от излишни, натоварващи съобщения. "Ние не сме техните родители, ние сме техните шефове", казва Линда Хил, професор по бизнес администрация в Harvard Business School. Ето някои насоки, които могат да ви помогнат да вземете решение в такива моменти.

1. Следвайте естествена тенденция

Когато става въпрос за личен живот, всеки от нас има предпочитан подход на действие. Някои са склонни да пазят тайна, докато други са като отворена книга. В ролята на мениджър е по-трудно. "Ако сте прекалено затворени и хората не получават информация, нужна, за да си вършат работата, вие трябва да се справите с това“, казва Хил. Но ако сте твърде прозрачни и разкривате прекалено много информация, това може да се окаже непрофесионално. Ако сте наясно с вашия модел на поведение, ще бъдете в състояние да намерите верния път.

2. Поставете под въпрос вашите мотиви

Обмислете предварително вашите мотиви да споделите или не дадена информация. Защо го правите? За да се почувствате по-добре? За да прикриете нещо или за да забавите даден процес? Какъвто и да е отговора, трябва да се запитате до какво би довело това. Много е важно да сте наясно дали вашите мотиви не са с манипулативна цел. Не задържайте информация, за да получите или да попречите на определени резултати от страна на вашите подчинени. Хил дава пример с компании, които крият добрите си резултати, за да "стимулират" служителите си да работят с цялата си всеотдайност, водени от чувството за отговорност, че нещо не е наред. Тайната в този случай е измама.

3. Кога е време за прозрачност

Хил и Юсийм твърдят, че мениджърите трябва обикновено да бъдат възможно най-прозрачни, особено когато става въпрос за отрицателни послания. "Трябва да съобщите лошата новина на хората, ако тя ще се отрази на тяхната работа или кариера по начини, които са съществени", казва Хил. Споделянето ще ви позволи също да привлечете екипа ви да помогне за решаването на проблема. Откритостта изгражда доверието към вас.

Ами Гало за Harvard Business Review

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ