Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Логото на Фолксваген и еволюцията му през годините

523

От 1937 г. насам логото на Фолксваген претърпява много промени, без да бъдат нарушени основните му елементи – буквите V и W, затварящи се в кръг.

В началото обаче те са почти незабележими на фона на четирите перки, зад които е скрит символът на нацистите. Това се дължи на факта, че Хитлер е инициаторът да бъде създадена марката. Той кани австрийския автомобилен конструктор Фердинанд Порше да създаде кола, достъпна за немското население, с приблизителна цена от 1 000 райхсмарки.

По време на Втората световна война фабриката във Валбург попада в ръцете на британския майор Айвън Хърст – тогава свастиката е премахната, а на нейно място около двете букви се появява назъбена гайка. По това време се произвежда и първият автомобил „Бийтъл“.

В края на войната британците решават да се оттеглят от управлението на марката и след като „Фиат“ и „Форд“ отказват да поемат контрол, това прави новото немско правителство. Логото е сменено още веднъж, но този път в периферията му има само кръг.

Синият цвят заменя черното в емблемата чак през 1967 г. и е символ на величие и лукс, а бялото – на чистота и благородство. Оттогава промени се правят единствено в нюансите на цветовете и така до 2000 г., когато дизайнерите му прибавят и триизмерност.

Новото лого на Фолксваген, чието представяне е следващия месец по време на специализирания автосалон във Франкфурт, е двуизмерно, черният цвят отново присъства и наподобява това от края на войната.

още по темата
още от Криейтив
16
Понеделник
Септември