Съвети за маркетолози от една легенда на Супербоул

Съвети за маркетолози от една легенда на Супербоул

Съвети за маркетолози от една легенда на Супербоул

Винс Ломбарди е смятан за един от най-великите треньори по ръгби на САЩ за всички времена.

За времето, през което води "Green Bay Packers", Ломбарди печели 5 шампионата на Националната футболна лига на САЩ, включително два пъти Супербоул.

Многобройните му почитатели и спортните коментари го описват накратко така: "Винс беше дребен човек. Обичаше да удря шамари на големите футболисти и те ревяха като малки деца. Но му се разминаваше, защото печелеше."

Какво общо би могъл да има един футболен коуч с теорията и практиката на маркетинга? Маркетолозите могат да научат много от него - за умението да обучаваш, мотивираш и вдъхновяваш за победи, посочиха Adweek и други маркетингови издания. Ето седем крилати фрази на Ломбарди, напълно приложими и в маркетинга.

.............

1. Качеството на живот на човек е правопропорционално на стремежа му към съвършенство, независимо какво поприще си е избрал.

Едно от най-ценните предимства на социалните мрежи е възможността всеки да ги използва за постигане на собствените си цели и да разкаже за себе си на колкото се може повече хора. Вторият сериозен плюс е, че постоянното взаимодействие в такива платформи разширява кръга на общуване, но и създава персонална аудитория на всеки събеседник. 

2. Не е важно дали ще паднеш в нокдаун. Важно е дали ще се изправиш след това.

Никой не се ражда с умението да общува, включително и в социални мрежи. Винаги имайте предвид, че тези платформи постоянно се развиват, често съществуват в бета версии и винаги има риск от подхлъзване, очерняне, стъпка накриво. Дори и с перманентната опасност от криза на шията, каквато е реалността в PR – сферата и социалния маркетинг, най-важно е да бъдете винаги там, където са вашите потребители.

3. Работата в екип е залог за победа – както във футбола, така и в обществото.

Без какъвто и да е опит в социалните мрежи Ломбарди е успял да формулира техните идеали – да си от полза на другите, без да очакваш компенсация за това. Социалните платформи позволяват на отделните хора, компании и организации да протегнат ръка за помощ – било чрез одобрителен коментар, разпространение на полезна информация или предприемане на конкретни мерки.

4. Ние сме това, което са нашите дела и способности.

Социалните платформи предоставят на всички равни възможности. Възползвайте се от тях, за да споделите с колкото се може по-голяма аудитория своите таланти, предимства или пък качества на произвежданите от вас продукти.

5. Никой не е лидер по рождение, а става такъв само с тежък труд.

Социалните мрежи изискват постоянно участие и усилия, насочени към създаване на правилната база. За всеки маркетолог или бизнесмен е важно да си поставя цели и задачи, определящи какво иска да постигне чрез всяка конкретна платформа.

6. Победителите никога не се предават, слабаците никога не побеждават.

Това важи с пълна сила и за социалните мрежи, където не можете да разчитате на успех с еднократна кампания. За фирмите и брандовете няма смисъл да създават аудитория за събития еднодневки. На този терен побеждават тези, които планират дългосрочно участието и взаимодействието си, която изграждат и развиват свое общество, както например American Express направи това с OPEN.

7. Печели този, който познава своите играчи и може да ги мотивира.

Посвещавайте достатъчно време на това да изслушвате своите партньори, потребители и други участници в социалните мрежи. Не използвайте социалните платформи като поредния формален канал за разпространение на вашето маркетингово послание. Отговоряйте на своите клиенти и потребители в социалните мрежи – това е нещо, което не правят над 70% от компаниите по света. Ако не сте в състояние да осигурите денонощно присъствие 7 дни в седмицата, постарайте се видимо и коректно да информирате всички, кога представител на вашия екип ще бъде на линия и посочете и други начини за връзка с вас.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ