8 начина, по които и най-добрите лидери си губят времето

8 начина, по които и най-добрите лидери си губят времето

8 начина, по които и най-добрите лидери си губят времето

Времето е може би най-ценният невъзобновяем ресурс, с които разполага всеки един човек. Всички ние имаме по 24 часа на ден и начина, по който ги използваме, определя дали денят ни ще бъде успешен или ще изгубим нашето време и енергия за незначителни неща.

В работата ми с водещи лидери от целия свят аз успях да открия няколко модели на поведение, които губят времето дори на най-успешните и уважавани ръководители в бизнеса. Ето и осем от най-често срещаните „консуматори на време“:

1. Често се разсейват

Лидерите, които работят едновременно по много неща са лесно податливи на разсейване. Никой не може да запази концентрацията си върху една задача през 100% от времето, но разсейването с дребни и незначителни действия може да бъде сериозна пречка пред постигането на желаните резултати.

Сведете до минимум факторите, отвличащи вашето внимание от важните неща, като се научите да организирате вашето време и работна среда и поемете отговорност да направите всичко необходимо, за да продължите напред. Развийте навици, които ограничават достъпа ви до неща, които ви разсейват и подобряват способността ви да се концентрирате.   

2. Постоянно подлагат на съмнение своите решения

Един от най-лошите навици, които може да си създаде един лидер, е постоянното колебание и съмнение във взетите решения. Да се придържаш към едно решение често е по-трудно, отколкото самият процес на правене на избор, но в крайна сметка нерешителността може да коства много време, енергия и ресурси, както на самите вас, така и за вашия екип.

Създайте стабилен и целенасочен процес на вземане на решения, който позволява възможността за разглеждането на чужди мнения и адаптирането към по-добри стратегии. Започнете с малки стъпки и подхранете вашата вяра в собствените си знания и способности.

3. Отделят прекалено много внимание на критиките

Обратната връзка може да бъде много ценна и полезна, но винаги има хора, които просто отказват да заявят своята подкрепа за вас. Понякога това се дължи на истинско разминаване в гледните точки, а друг път на лични чувства и най-обикновена антипатичност. Пренебрегването на негативизма може да бъде трудно, но опитайте да филтрирате обратната връзка по такъв начин, че да извлечете от нея това, което може да ви помогне да се фокусирате върху вашите цели, планове и настоящи задачи.

4. Могат да бъдат предубедени

Твърде често лидерите ограничават себе си, като заключват ума си за нови и идеи и възможности. Ако искате да бъдете ефективен лидер, трябва да познавате границите на вашето собствено познание и гледна точка и да бъдете отворени за научаването на нещо ново и промяна във вашето мислене. Разширете вашите хоризонти, като си осигурите достъп до по-широк спектър от идеи и практики. Това е полезно не само за ролята ви на лидер, но и за личния ви живот, тъй като хората с отворено съзнание често имат по-интересен, вълнуващ, балансиран и любознателен живот.

5. Опитват да угодят на всички

Стремежът да удовлетворят нуждите и желанията на максимален брой хора е често срещан лидерски навик, който представлява огромна загуба на време и енергия. Независимо дали градите самочувствието си на базата на чуждите оценки или просто сте били научени да поставяте другите винаги на първо място, ще имате нужда от известно време, за да промените вашето поведение.

Приемете факта, че вашите решения никога няма да бъдат приети еднакво добре от всички и че работата ви е да се съсредоточите върху по-голямата картина и общото благо. Създайте ясни граници между вас и останалите и съсредоточете вниманието си върху конструктивните критики, които ви правят по-силни.

 6. Тревожат се за грешките

Вие и всеки член на вашия екип ще правите грешки по време на работа. Това е неизбежно. Постоянното тревожене за грешките, било то тези, които вече са били направени, или тези, които може да се случат в бъдеще, няма да помогне за тяхното разрешаване или предотвратяване. Съсредоточете се върху решението на проблемите и създаването на системи, които помагат за елиминирането на грешките, преди те да са се превърнали в проблеми. С добро планиране и малко позитивност мое да ограничите ефекта от грешките до минимум.

7. Липсва им организация

Много лидери се чувстват затрупани от задачи и ангажименти, защото нямат добри организационни умения. В днешния забързан свят, изпълнен с неща, които постоянно отвличат нашето внимание, може да изглежда почти невъзможно да запазите концентрация и да организирате живота си.  Въпреки това, разчистването и подреждането на нещата, както във вашата глава така и на работното ви място, може да ви помогне да си върнете контрола върху вашия живот. Това изисква усърдна работа и голяма отговорност, но в крайна сметка то ще си заслужава в дългосрочен план.

8. Отказват да делегират

Какъвто и да е стилът ви на ръководене, способността да делегирате отговорно е от критично значение за извличането на максимума от вашето време и енергия. Делегирането определено не е лесно – то изисква доверие и подкрепа, баланс между загубата на контрол и запазването на отговорност. Не е изненадващо, че много лидери вярват, че е по-лесно да направят всичко сами. Вашата работа като лидер обаче е да вярвате в способността на другите да се справят с възложените им задачи и да делегирате нужната помощ и подкрепа, за да могат вашите служители и екипи да се развиват и растат.

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ