Едно-единствено умение

Едно-единствено умение

Едно-единствено умение

Като много други собственици на бизнес, работих здраво през годините, за да използвам социалните медии за изграждане на мрежа от потенциални и настоящи клиенти.

Само за няколко години привлякох над 100 хил. последователи, което доведе до някои страхотни ползи. С нарастването на тази цифра обаче попаднах в капан.

Използвах социалните медии, предимно за да кажа: „Ето, вижте нещо, което написах“ или „Ето какво мисля по темата Х“.

Истинската стойност на социалните медии се крие в една-единствена способност:

Да улесниш комуникацията.

Знаете какво се случва с разговорите в реалния свят – не обичаме да говорим с тези, които се въодушевяват от тона на собствения си глас, които никога не задават въпроси и не обръщат внимание на събеседника.

С времето научих, че най-добрият начин да се използват социалните медии е като се фокусираш върху два въпроса:

  • Как мога да започна един разговор?
  • Какво мога да науча от този разговор?

После се фокусирах върху следните неща:

  1. Задаване на повече въпроси

Днес, вместо просто да споделя мислите си по дадена тема, опитвам да задавам смислени въпроси. Когато хората отговорят, опитвам да поддържам диалога. По този начин създадох по-провокиращи разговори.

Много често те дават начало на взаимоотношения и дават нови възможности за превръщането на един човек в клиент.

  1. Използване на анкети

Това дава възможност да трупате данни за аудиторията си, за да изградите по-ясна представа за нейните нужди. Тествайте различни подходи

  1. Да се учиш от критиките

Една от най-големите ползи на социалните медии е една и от най-големите опасности: фактът, че всеки може да критикува.

Отвъд троловете обаче открих откровени критики от аудиторията си, които намерих за полезни. Понякога разговорите доказват, че посланието ми е било не много ясно, неразбрано, което ми помага да го изясня.

Променяйки начина си на използване на социалните медии ангажираността на потребителите скочи, а с това и броят на последователите. Но най-важното – пораснах самият аз.

Трансформирайте стратегията си в социалните медии, за да ги превърнете в ценен инструмент и за бизнес, и за личностно развитие.

По материал на Джъстин Барисо за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ