Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Една стратегия - 800 000 имейл абонати

173

Снимка: Shutterstock

Чували сте го отново и отново: Трябва да си поставяте цели и да следите изпълнението им, за да докажете, че вашите маркетинг дейности допринасят за крайния резултат на фирмата. 

Проблемът е, че живеем в море от данни. И когато проследяваме всичко, може и да не проследим нищо. Разбира се, хубаво е да видим откъде идват препратките, които ни създават трафик, потребителската ангажираност и всяка точка на данни между тях. Но дали всички тези данни ни помагат, или е все по-трудно "да виждаме гората заради дърветата"?

Повечето маркетингови екипи работят за увеличаване на всеки "важен" показател едновременно. Това означава едновременно да се:

  • покачва броят на последователите в социалните мрежи;
  • подобрява отварянето на изпратените имейли;
  • увеличава уеб трафика към фирмения сайт;
  • намалява цената за клик на интернет рекламите;
  • създава повече ангажираност на интернет потребителите;
  • други

Но истината е, че наличието на твърде много данни често води до твърде малко цели, което разсейва вниманието на маркетинга и разпръсква неговите ресурси. Често маркетолозите следят определени измерители като горепосочените просто защото те са налични пред тях. Обикновено има липса на стратегия зад идеята защо се нуждаем да следим тези измерители. 

Фокусирайте всички ваши усилия само върху един показател

Всичко, което трябва да направите, е да определите тази една единствена ваша цел, която е най-близко свързана с растежа. Да кажем, че за да се надхвърли дадена маркетингова цел, е необходимо да се произведат 1000 лийда месечно. Работата от там нататък, след като е установено това, ще бъде по-успешна, защото сте идентифицирали един от водещите показатели, върху който да се съсредоточите.

Когато уебсайтът ви обикновено генерира потенциални клиенти, колко трафик получавате е добро място откъдето да започнете при формулиране на показателя си. Да речем, че имате по 5000 посетители на сайта ви всеки месец - възможно ли е да конвертирате в продажби 20% от тях? Ако е така, свържете се с мен ... Искам да знам вашата тайна! 

В действителност според изследване, проведено от Wordstream, курсът за конверсия е 2-5%.

Изчислете колко трафик ще ви трябва, за да постигнете целта си от 1000 лийда. Вероятно ще ви трябват между 20 000 и 50 000 посетители на сайта ви на месец, за да постигнете целта си.

Сега вече открихте този един водещ показател, върху който да се съсредоточите.

Всяка активност, която предприемате, трябва да се съсредоточи върху увеличаване на броя на посетителите на сайта ви от 5000 на 20 000 (за да достигнете 5% на реализация).

Стратегията "Една метрика, която има значение" работи, защото ни прави по-фокусирани и дисциплинирани в маркетинга. Това ни кара да се концентрираме върху едно нещо, което е в нашия контрол и допринася най-много за растежа на бизнеса.

Знам, че тази стратегия работи, защото моят екип в CoSchedule я използва, за да разшири посетителите на нашия сайт от 0, до над 640 000 на месец, и от 0 абонати на електронната ни поща, до над 880,000. Нашият фокус беше да овладеем два основни принципа: да получим трафик и да създадем аудитория.

1. Получете повече трафик.
Представете си, че вашият магазин трябва да увеличи продажбите си. Ще трябва да увеличите броя на хората, които влизат във вашия магазин и гледат продуктите ви. Същото важи и за компаниите/магазините с цифрови продукти, само че уебсайтът ви е вашият двигател.

За да постигнете това, обърнете внимание на един от следните показатели, свързани с трафика:

  • прегледи на страници;
  • нови посетители;
  • уникални посещения.

Нашата стратегия "Един показател, който има значение" бе да увеличим трафика на уебсайта. Тук се съсредоточихме върху няколко важни тактики. Оптимизирахме потребителското изживяване. Изтрихме всички разсейващи елементи от сайта. Използвахме техниката Skyscraper Technique, за да създаваме най-доброто възможно съдържание. Фокусирахме се върху SEO и стратегията с ключовите думи. 

2. Изградете лоялна аудитория. 

След като се сдобихме с бързия си трафик на високи обороти, имаше нужда аудиторията ни да се превърне в препратки. Това бе предизвикателство. Как да превърнем трафика в т.нар. leads? Как да се вмъкнем вътре в нашата маркетингова фуния? Отговорът бе да предоставим на хората безумно ценни файлове за изтегляне зад една проста форма. Двата основни елемента на тази стратегия бяха:

  • Content upgrades - или ресурси подходящи за изтегляне. Например шаблони, работни листове, предварително изготвени електронни таблици, готови за използване слайдове и т.н. В общи линии всеки документ, който би могъл да бъде полезен на нашите посетители.
  • Opt-in tools - това ни отне малко повече усилия, но за нас те се отплатха десетократно. Създадохме няколко софтуерни инструмента, като Headline Analyzer, Social Message Optimizer, Email Subject Line Tester, за да окуражим записванията за имейлите ни. 

Бъдете уверени, изчистете активностите си до работата по една основна цел и дерзайте. Успех!

Гарет Муун - съосновател на и главен изпълнителен директор на компанията в САЩ CoSchedule, в Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
21
Събота
Септември