нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Поколението Z - ето какво ще бъде то

Снимка: Shutterstock

Следващото поколение, което ще навлезе в работната сила и ще се сдобие със средствата за потребление, е поколението Z на родените след 2000 г. 

Международни проучвания прогнозират в какви условия ще се реализира то. Допитване в САЩ показва, че 62% от него очаква да има сериозни трудности когато се налага да работи с далеч по-възрастните от него служители - бейби бумърите и поколението X, посочва Business Insider. За сравнение, такова очакване е имало сред предшестващото го поколение Y едва за 5% от неговите представители. 

Модерните компании, които ще заложат на най-младата работна сила, ще трябва да бъдат добре подготвени за навлизането на това поколение от таланти, за да увеличат потенциала му и да облекчат междупоколенческите разлики, а също и да създадат стойност от умственото разнообразие на работното място. 

Част от водещите разлики между поколението Z и предшестващите го хора от Y са следните:

1. Реалисти срещу оптимисти. Y генерацията са оптимисти, заради техните окуражаващи родители от поколението на Бейби бума. Те са израснали във времена на възход и развитие, напредък. Поколението Z ще бъде по-скептично и приземено, защото е израснало в икономическа криза и рецесия. Така например по време на кризата в САЩ нетното богатство на родителите на поколението Z е спаднало с 45%, според изследване на Pew Charitable Trusts.

2. Независими срещу сътрудничещи. Смята се, че преобладаващата част от поколението Z вярва в мотото "Ако искаш да се направи нещо както трябва, направи си го сам". В същото време предшествениците на това поколение са по-склонни да правят споразумения за сътрудничество и да събират бюрата си в работата. Поколението Z ще бъде по-конкурентно от колегите си и ще внесе манталитета и умствената настройка "направи си го сам" на работа. 

3. Дигитални местни срещу дигитални пионери. Значителна част от поколението на тийнейджърите казва, че да работи безжичният интернет у дома е по-важно от това да има течаша топла вода в банята. В същото време Y хората си спомнят времената без интернет около 1995-2004 г. Z поколението не е било свидетел на промените с идването на интернет и тези иновации, а по-скоро е родено в тази среда, с непрестанната свързаност с връстниците, много уредения достъп до глобална информация, видеото по поискаване и новинарските кръгове 24/7. 

още от Маркетинг