Кратко ръководство за стартиране на онлайн магазин

Кратко ръководство за стартиране на онлайн магазин

Кратко ръководство за стартиране на онлайн магазин

Да стартираш онлайн магазин на пръв поглед изглежда не чак толкова сложно и скъпо начинание. Но не е застраховано от грешки. Положението дори може да стане критично, ако финансирането е ограничено. Какво трябва да се планира внимателно преди старта? Ето седем, доказани в практиката правила.

1. Стоките трябва да са компактни, лесни за съхранение. Не си струва да започвате онлайн търговия с продажба на рояли например – ще ви трябва голям склад, товарачи, наем на автотранспорт, т.е. прекалено високи разходи като за начало.

2. Асортиментът трябва да носи достатъчно добра печалба, така че от една продажба в компанията да остават не по-малко от 35 евро. В противен случай, при евентуална грешка няма да можете да компенсирате разходите си. Принципът е с всяка поръчка да получавате достатъчно пари, които да покриват евентуални щети, свързани с изгубване при доставка, кражба или отказ на клиента от стоката.

3. От горното правило следва и правило 3 – стоките трябва да са скъпи. Не си струва да стартирате търговия с чаени лъжички например, защото ще е нужно да ги продавате в индустриални количества, за да получите някакви прилични печалби. По-добре е да пласирате по-малки количества, но от по-скъпи продукти.

4. Артикулите трябва да са такива, че да е сложно за клиентите да ги сравняват. Така ще избегнете капаните на дъмпинга. Идентичните стоки като битова техника например са лесни за сравняване и ако клиентът може бързо да открие най-изгодната за него цена на една и съща стока, възниква ценова надпревара, която води до намаляване на печалбите.

5. Стоката трябва да е такава, че да не се обезценява бързо. Например фототехниката за половин година губи една трета от стойността си. Но писалка Parker и след две години ще струва толкава, колкото е сега.

6. Търсете нискоконкурентна пазарна ниша. Живо самоубйство е да започнете онлайн търговия с мобилни телефони или фотоапарати, където стотици други вече са няколко обиколки преди вас. Най-краткия път към фалита е да започнете бизнес във висококонкурентен сегмент.

7. Осигурете си предварително надежден и добър доставчик. Спецификата на интернет търговията е в това, че клиентът често може да се откаже от направена вече поръчка. И ако доставчикът отказва да приеме обратно върнатия товар, ще започнете да трупате сериозни проблеми и загуби. Затова търсете доставчик, който е готов да приема отказани поръчки без уговорки, да продава на цени на едро и да приема различни форми на плащане.

По материали от Business2Community

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ