Магазините някога бяха място за взимане на решения за покупка, сега са място за взимане на покупките

Магазините някога бяха място за взимане на решения за покупка, сега са място за взимане на покупките

Магазините някога бяха място за взимане на решения за покупка, сега са място за взимане на покупките

Поколението Z на тийнейджърите, родени след 2000 г., взима решенията за покупки различно от предшествениците му (поколенията Y, X...). Ново проучване, цитирано от Inc.com, обобщава изводи за поведението му. 

Основна разлика е, че предишните поколения са били с ограничена информация за наличностите на пазара и не са можели да правят свои собствени изследвания за определените продукти или услуги, от които се интересуват или за които чуват. По-голямата част от "изследванията" на желаните стоки са били реални, провеждани в магазините. Ето защо в миналото бе много по-ключова ролята на продавач-консултанта. 

 Z-поколението от своя страна има различен подход при взимане на пазарни решения. То използва интернет търсачките и социалните мрежи. След това се допитва до кръга си от лични контакти, което също има тежест в решаването. А този общ кръг от познати и приятели е и в социалните мрежи. 

Подобно на b2b процеса на купуване, поколението Z купува чрез допитване до група, включително и когато става дума за ежедневни решения като какви дрехи да си напазарува или каква храна. Младежите търсят консенсус в своя (онлайн) кръг. 

Ако не са купили директно в интернет, шопинг процесът е вече почти завършен в момента, в който те стъпят в магазина - решението вече е взето. Магазините за търговия на дребно някога бяха мястото за взимане на решения за покупки, а сега са място за взимане на покупките. 

Решението за покупка на поколението Z е финализирано едва след получаването на желаните харесвания, коментари и отговори в социалните мрежи. Например след публикуване на кратък видеоклип с отваряне на кутия или разкриване на продукт, представен пред групата на поколението онлайн. 

Как биха могли марките успешно да се внедрят в този процес на вземане на решения за купуване? 

Съвет: Спечелете вниманието и лоялността на младите чрез увлекателен разказ за това, което предлагате. 

"Поколението Z е съставено от автори на своя собствен път и те публикуват автобиографията си всеки Божи ден. Всеки ден добавят нов епизод... И ако искате място в този разказ, не може да бъдете само комерсиални, трябва да бъдете част от историята", коментира Майкъл Соломон, автор на книгата "Marketers, Tear Down These Walls!: Liberating the Postmodern Consumer". 

Преди да купят, членовете на поколението Z ще се запитат "Как това (този продукт или услуга) активно ще се впише в разказа на моя живот?". 

"Поколението Z мисли за марките по различен начин", отбелязва Соломон. То се пита "Как този бранд се включва в разказа с историята на моя живот?". 

Соломон призовава компаниите да разказват историите на марките си по автентичен начин, за да издигнат своето наследство пред младите. "Ако марката ви има интересна история в миналото, разказвайте тази история и я разказвайте често", казва още авторът в интервю, публикувано за слушане онлайн. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ