Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Какво може да се научи от мързеливите служители?

295265

Снимка: Shutterstock

Във всяка компания има мързеливи служители, които си вършат работата с минимални усилия и правят всичко възможно да си тръгнат от офиса възможно най-рано. Това са хората, които постоянно се крият по коридорите и в конферентните зали, за да избегнат контакт със своите колеги и ръководители, които могат да ги помолят за помощ или да им възложат нова задача.

Тези служители могат да унищожат мотивацията на дори най-сплотения и ефективен екип, тъй като техните колеги знаят, че най-вероятно ще трябва да свършат работата им вместо тях, ако искат да спазят крайните срокове за завършване на задачата. Това създава конфликти не само между мързеливците и останалите, но и между самите трудолюбивите служители, които трябва да покрият пропуските и да коригират грешките на своите непродуктивно колеги.  

За ръководителите на екипите може да бъде изключително трудно да намерят начин за справяне с навиците на тези мързеливи служители. Многократното порицание обикновено е неефективно, тъй като поведението на тези хора е неразделна част от техния характер и личностна идентичност.

Преди да разберете как да се справите с този проблем, трябва да обърнете внимание на няколко урока, които може да научите от най-непродуктивните служители.

1. Най-добрите винаги стигат до върха

Може би най-важният урок, който може да научите от вашите по-неефективни работници, е свързан с процеса на назначаване на нови служители. Най-талантливите кандидати се насочват към работни места, които предлагат високо заплащане, страхотна фирмена култура и изобилие от преимущества. Обърнете специално внимание процесa по набиране на служители и опитайте да идентифицирате по-немотивираните и незаинтересовани хора сред кандидатите. Също така, не изпускайте от поглед вашите конкуренти и следете дали те привличат най-добрите служители, като оставят за вас по-посредствените кандидати. Ако това е така, то може би е време да преразгледате заплатите и условията, които предлагате на кандидатите за работа.

2. Най-бързото решение е най-добро

„Винаги избирам мързелив човек да свърши трудната работа. Защото знам, че ще намери лесен начин, за да я свърши!“, казваше Бил Гейтс. Макар че най-вероятно не искате да поверите най-важната задача на мързелив служител, той може да бъде най-добрият човек, от който да потърсите съвет, особено ако става въпрос за проект, към който може да се подходи по няколко различни начини. Освен това, имайте предвид, че мързеливите служители не са непременно некомпетентни. Има много много хора, които са изключително интелигентни, но не много продуктивни, заради своята не незавидна работна етика.

още от Мениджмънт
23
Вторник
Октомври