Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Как хората сами саботират професионалната си репутация

Снимка: Shutterstock

Повечето добри професионалисти ги е грижа какво мислят околните за тях. 

Как ни възприемат в работна среда, често е водещ фактор за това дали ще получаваме признание, нови интересни задачи, предизвикателства, работа с по-добри екипи, повишения, възможности да заемаме лидерски постове. 

За съжаление има много елементи, които определят какво мислят хората за нас на работа, посочва Business Insider. "Качеството на работата, която вършите, има значение разбира се, но и някои малки действия, които правим всеки ден, добавят към общото впечатление за това кои сте", посочват авторите. 

Как хората саботират сами репутацията си? Сред често срещаните начини са:

Казвате "Да" на всичко. Въпреки че сте заети, поемате всички задачи, които ви се възложат.

Много хора се заблуждават, че това е по-краткият път да се изстрелят нагоре. "Ако винаги поемате още задачи, ще дойде момент, в който ще станете незаменими на поста си - и не по добрия начин", коментира Ленард Ким, управляващ партньор в InfluenceTree в САЩ. С други думи, когато хората в компаниите казват "Да" на всяка задача, която им се възложи, на тях започва да се гледа като на толкова добри за ролята им, че те остават застопорени на нея, защото никой не би могъл да ги замести. Стават "синоним" на ролята, въплъщение на позицията си. 

Твърде голямо "срастване" с офиса. Няма нищо лошо да поздравявате с усмивка колегите си всяка сутрин, макар че се срещате с тях всеки ден, 5 дни в седмицата, в продължение на месеци. Не приемайте офиса за основното си място на съществуване. Това не е най-естественото ви местообитание. 

още от Управление