Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Благите шефове са по-ефективни

14282

Снимка: Shutterstock

Много шефове мислят, че лидерът трябва да бъде дистанциран и строг със своите служители, за да бъде обективен.Те се опасяват, че ако са по-благи и по-снизходителни, ще изглеждат слаби и това ще подкопае мотивацията и уважението на техните служители. За да подкрепят своята гледна точка, те често дават за пример Стив Джобс, който е известен с лошото си отношение към своите служители.

Когато обаче става дума за успешни лидери, примерът със строгия шеф е изключение от правилото, а не нормата. Последните проучвания показват, че прекалено строгите шефове създават сериозни здравословни и мотивационни проблеми за своите служители, което би трябвало да накара повече хора да се отдръпнат от този стил на ръководене.

Освен че не създават подобни проблеми, благите шефове носят огромни предимства на своите служители. Според прочуване на Калифорнийския държавен университет, Лонг Бийч (CSULB), шефовете, които се държат по-добре със служителите си, имат по-сплотени и продуктивни екипи, които постигат по-добри резултати.

Какво обаче означава „благ шеф“ и как човек може да се превърне в такъв, без да изглежда слаб и несигурен? Това са няколко неща, по които ще разпознаете добрите шефове.

1. Не бъркат добротата със слабост

Едно от най-трудните неща за повечето шефове е да разберат, че да си добър не е слабост. Ключът към намирането на баланс, между това да бъдеш добър и да не изглеждаш слаб, се крие в осъзнаването на факта, че  добротата сама по себе си е проява на сила, защото тя е пряка и ясна. Когато казвате на хората трудната истина, която те трябва да чуят, вие показвате много повече добрина, отколкото когато опитвате да ги защитите от труден разговор. Това е слабост.

2. Те са уверени, но не и арогантни

Хората обикновено търсят уверени лидери, защото увереността е заразна и ни помага да вярваме, че ни предстоят велики неща. Работата на шефа е да следи увереността да не се превърне в арогантност и цинизъм.

Увереността идва от вярата във вашите способности и знанието до къде се простират техните граници. Когато загубите представа за действителността, започвате да мислите, че можете да направите неща, които не са във вашите възможности. Изведнъж всичко започва да се върти около вас. Тази арогантност обикновено се превръща в причината служителите ви да загубят доверието си във вас.

Великите лидери са уверени, но и скромни. Техните постижения и позиция не ги карат да мислят, че са по-добри от всички останали. Те не се страхуват да запретнат ръкави и да си изцапат ръцете, когато е необходимо. Те не никога не искат от служителите си да правят нещо, което самите те не са склонни да направят.

още от Управление
20
Понеделник
Май