нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Фразите, които никога не трябва да изричате пред вашия шеф

Снимка: Shutterstock

На всеки се случва да каже нещо, за което после съжалява, на грешния човек. След като си върнете думите назад и се извините, недоразумението обикновено остава в миналото и вие спокойно можете да продължите живота си.

Когато обаче „грешният човек“ е вашият шеф, ситуацията става малко по-сложна. Едно необмислено изказване пред вашия началник може да ви коства повишението или увеличението на заплатата, за което се борите от толкова дълго време или, още по-лошо, то може да доведе до вашето уволнение.

За да избегнете подобна катастрофа и да запазите достойнството си на работното място, трябва да внимавате за няколко фрази, които никога не трябва да казвате пред шефа си. 

1. „Нуждая се от повишение“

„Всеки иска повишение, така че не казвате нещо, което шефът ви не знае“, казва Никол Ууд, главен изпълнителен директор и съосновател на консултантската фирма Ama La Vida

Това не означава, че можете да си позволите да поставяте ултиматуми на вашия шеф, особено когато става дума за заплащане.

Големият проблем в това изречение е начина, по който то е структурирано.

„Фактът, че имате нужда от повече пари, защото колата ви се е счупила или детето ви има нужда от скоби на зъбите не са достатъчен, за да получите повишение“, добавя тя.

Вместо това кажете: „Бих искал да обсъдим моето повишение въз основа на представянето ми през последните 4 месеца.“ След това посочете важните постижения и измеримите резултати, като например: „Договорих ново споразумение с нашия доставчик, което ще спести на компанията 20 000 долара през следващите шест месеца“.

2. „Не мога да понасям да работя с….“

Това е едно от най-често срещаните оплаквания, които получават мениджърите. Злословенето по адрес на ваш колега обаче може да ви представи в лоша светлина, а и работата на мениджъра не е да разрешава дребни спорове между своите служители.

Ако имате някакъв проблем с ваш колега, опитайте да го разрешите на четири очи. Ако това не е възможно, а проблемът оказва негативно влияние върху вашата работа, привлечете вниманието на вашия шеф, но внимавайте с думите които ще използвате.

„Не опитвайте да унищожите репутацията на вашия колега“, казва Ууд.

Вместо това, посочете конкретни неща, които са причината за проблемите между вас, и предложете решение.

Може да кажете нещо от рода на „Джим постоянно закъснява със своите доклади, заради което рискуваме да изпуснем крайния срок. Предлагам да направим следното.“

3. „Той е виновен“

Като използваме предходния пример, да кажем, че сте изпуснали крайния срок за завършването на определена задача заради закъснението на Джим. Естествено, първата ви реакция е да го обвините и да си измиете ръцете. Това обаче е лош ход. Когато нещо се обърка, не бързайте да сочите с пръст към другите. Трябва да поемете отговорност за вашия проект.

Разбира се, това не означава да поемете цялата вина. Трябва да обясните какво се е случило и да представите решение, което няма да позволи повтарянето на тази грешка в бъдеще.

Може да кажете: „Разбирам че това е проблем. Случи се … и ще направя …, за да избегна повтарянето на грешката.“

още от Управление