нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Грешките, които правят неопитните лидери

Снимка: Shutterstock

Ако планът ви за професионално развитие включва заемането на лидерска позиция, може да помогнете на себе си и на останалите, като се поучите от грешките, които младите и неопитните шефове правят най-често.

Ето 10 от тях:

1. Подхождат по един и същ начин към всички служители

Отърсете се от идеята, че един тип комуникация и една стратегия за мотивация вършат работа за всички служители. Най-добрите лидери полагат усилия, за да опознаят своите служители като личности и да приспособят подхода си към тях по такъв начин, че да отключат пълния им потенциал.

2. Лошата комуникация

Дори и най-опитните лидери изпитват понякога огромни трудности в общуването със своя екип. Повечето шефове нямат особени проблеми със споделянето на добрите новини, но когато трябва да се дискутира някакъв проблем или слабо представяне на екипа, комуникацията става значително по-трудна.

Великите лидери са добри комуникатори, които не се страхуват да казват истината, дори когато тя не е приятна. Каквото и да се случва в компанията, споделете го открито с другите и ги включете в процеса на намиране на решение. Искрената комуникация изгражда доверие и действа превантивно срещу разпространението на слухове и клюки.

3. Мислят, че качествата, които вече са си изградили, ще бъдат достатъчни, за да ги задържат на върха

Много хора стигат до лидерска позиция благодарение на страхотното си представяне в работата, но това не означава, че те разполагат с необходимите лидерски умения, за да се въплътят безпроблемно в новата си роля. Потърсете коуч или наставник, който да ви помогне в прехода от служител към шеф и да ви научи на нещата, които трябва да знаете, за да успеете и да продължите напред.

4. Опитват веднага да променят всичко

Най-лошото нещо, което може да направите, когато заемете лидерски пост, е да започнете да правите огромни промени в процеса и начина на работа на екипа. За да спечелите уважението на останалите, първо отделете време, за да разберете културата и динамиката на работното място, а след това направете постепенни промени, съгласувани с екипа. Слушайте и се учете и не променяйте неща, които работят добре, само защото можете да го направите.

5. Злоупотреба с власт

Целта на добрите лидери не е да спечелят колкото се може повече власт, а да овластят другите. Това означава да стоите рамо до рамо с хората, които ръководите, както в добрите, така и в лошите моменти. По този начин вие нямате подчинени, а последователи, които ви уважават и влагат всичко от себе си в работата.

още от Управление