Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Какъв е смисълът да остана?

315

Снимка: Shutterstock

Няма компания, която да не се тревожи от вероятността някой ден да изгуби най-добрите си служители. Състоянието на съвременния пазар на труда обаче е такова, че служителите имат изобилие от потенциални работни места, което им позволява сравнително бързо и лесно да правят сериозни трансформации в своята кариера. Ако обаче знаете какво кара хората да напускат работа, може да направите нужните промени, за да убедите вашите талантливи кадри, че си заслужава да продължат да работят за вас. Ново проучване на сайта PayScale разкрива някои от най-често срещаните причини хората да напускат своята работа.

„Мотивацията да напуснете работното си място и решението да приемете нова позиция в друга компания често са два напълно различни процеса“, казва Уенди Браун, директор маркетингово съдържание в PayScale. „Правилният подход за запазване на вече назначен служител е различен от този, които ви е необходим, за да привлечете нови кандидати за работа“, добавя тя.

Защо напускат

Каква е основната причина, заради която хората напускат работа? Заплащането. Цели 25% от анкетираните в прочуването на PayScale са заявили, че по-високото заплащане е била водещата причина да потърсят работа на друго място. Освен това изследването показва, че представителите на поколението на поколението на милениалите са по-склонни да напуснат работа в търсене на по-високо заплащане от служителите от поколението „бейби бум“, които отдават по-голямо внимание на гъвкавостта, която предлага работата.

Макар че конкретната сума е от най-голямо значение, спектърът на заплащане, който служителите може да очакват при изкачване на професионалната стълбица в компанията, е не по-малко важен. Хубаво е хората да знаят какво заплащане може да очакват, ако останат лоялни на компанията за по-дълъг период от време и получат повишение до по-висок пост.

Браун казва, че според предходно прочуване на PayScale, когато компаниите не са прозрачни във финансовите си отношения със своите служители и не провеждат необходимите разговори за тяхната политика на заплащане, служителите имат чувството, че не получават адекватно заплащане, дори ако в действителност заплатата им е над тази, която получават хора на същата позиция в други компании.

Защо търсят друго работно място

Любопитен факт от изследването на PaysScale е, че най-честите причини за напускане на работа не са същите като тези за търсене на ново работно място. Макар че заплащането е топ мотиватора за напускане, то не на първо място сред причините за търсене на нова работа. Около 27% от участниците в изследването на  PayScale са заявили, че са потърсили работа в друга компания, защото това им е дало възможност да вършат нещо по-смислено и значимо. Що се отнася до напускането на работа, само 14% от респондентите са дали същи отговор.

„Хората искат да са сигурни, че могат да си плащат сметките, но когато нивото на заплащане е задоволително, на преден план излизат ценностите на организацията и това колко смислена и полезна за останалите е работата.“, казва Браун.

Привлечете и задръжте най-талантливите хора в бизнеса като комуникирате ясно и недвусмислено ценностите и мисията на вашата компания.

„Ценностите, които защитава организацията, трябва да бъдат внедрени в нейната философия и да бъдат видими във всяко нейно решение. Всеки има различни ценности и с течение на времето нуждите и желанията на хората се променят. Бъдете прозрачни в споделянето на вашите ценностите и виждания, ако искате служителите ви да са щастливи“, казва още Браун.

В крайна сметка работодателите трябва да се фокусират първо върху заплащането и второ върху мисията.

„Осигурете справедливо заплащане за вашите служители, използвайки пазара като коректив. След това говорете с хората за това каква работа считат те за значима и важна. Комбинацията между доброто заплащане и привлекателната мисия дава на служителите това, което те искат най-много“, казва Браун.

....................

Стефани Воза за FastCompany.com

още по темата
още от Управление
21
Неделя
Юли