Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Капаните на погрешното мислене

283147

Снимка: Shutterstock

Ръководенето на бързо развиващи се компании изисква много умствени усилия и дълги часове на работа всеки ден. Добрите лидери осъзнават това и знаят, че за правенето на бизнес е нужен специфичен начин на мислене.

Всеки човек е подвластен на два начина на мислене - ясно и изопачено (погрешно). Първото води до намиране на креативни решения и иновации, а второто до грешки и провали.

Под ясно мислене в случая имам предвид използването на практика на натрупаните познания и опит. Когато мислите „ясно“ вие виждате ситуацията такава каквато е, без предубеждения и предразсъдъци. Изопаченото мислене от друга страна води до грешна преценка на ситуацията, която постоянно създава нови проблеми и пречки пред вашия бизнес.

След години на работа в сферата на предприемачеството научих, че трябва да избягвам тези пет разновидности на изопаченото мислене, за да бъда по-успешна.  

1. Не приемайте нещата лично

Независимо дали става въпрос за конфликт с ваш служител или недоразумение с ваш доставчик, не трябва да приемате нещата лично. Когато поставяте себе си в центъра на ситуацията, вашите емоции могат да надделеят над логиката, което замъглява вашето мислене и ви кара да вземате прибързани и необмислени решения.

За да се справите с този проблем трябва мислено да замените себе си с някой друг, който да играе вашата роля. Ако можете да направите крачка назад и да извадите личното си его от ситуацията, ще получите по-ясна представа за това как да се справите с конфликта по обективен и разумен начин.  

2. Не генерализирайте

Този феномен е известен още като черно-бял начин на мислене. С други думи, едно нещо може да бъде или само добро, или само лошо. Виждала съм много предприемачи, които изпробват определена маркетингова стратегия и остават с впечатлението, че тя просто не става, защото не проработила при тях. Този начин на мислене унищожава креативността и не оставя място за нови идеи.

Когато трябва да избирате между различни варианти за вашия бизнес, вместо да мислите за вариант A и Б, опитайте да намерите опция В и Г. Постарайте се да откриете колкото се може повече варианти за разрешаването на една ситуация, за да се измъкнете от този лимитиращ начин на мислене.

още от Управление
16
Вторник
Октомври