"Черни дупки" в работния режим

Черни дупки в работния режим

"Черни дупки" в работния режим

Колко от времето, което вашите служилите прекарват на работното място, всъщност се използва за действително продуктивна работа? Според проучване на CareerBuilder, изпращането на съобщения до приятели, почивките за пушене и преглеждането на социалните мрежи отнемат поне един час на ден от времето на служителите.

За никой не би трябвало да е изненада, че използването на технологиите за лична употреба е основният фактор, допринасящ за загубата на време. Цели 24% от участниците в проучването са заявили, че прекарват поне един час от работния си ден в провеждане на лични разговори и писане на имейли и съобщения до техни близки и познати, докато 21% са казали, че отделят най-малко час за сърфиране в интернет, което не е свързано със търсенето на информация, необходима за тяхната работа.

Новите технологии обаче не са единственият фактор, влияещ върху продуктивността в офиса. Според някои от участниците в изследването шумните колеги и честите работни срещи са не по-малко вредни за работния ритъм. Ето и 10-те най-големи убийци на продуктивността според проучването на CareerBuilder:

Провеждането на обаждания / писането на съобщения от мобилния телефон - 50% от участниците

Клюките - 42% от участниците

Интернет - 39% от участниците

Социалните мрежи - 38% от участниците

Почивките за пушене - 27% от участниците

Шумните колеги - 24% от участниците

Работните срещи - 23% от участниците

Писането и четенето на имейли - 23% от участниците

Колегите, които ви отвличат вниманието - 23% от участниците

Колегите, които оставят телефона си на високоговорител - 10% от участниците

...........................................................................

„Макар че повечето мениджъри смятат, че техните екипи се представят на желаното ниво, те отбелязват, че дори най-малките разсейвания могат да се натрупат и да доведат до сериозна загуба на продуктивност.“, казва Розмари Хефнър, вицепрезидент „Човешки ресурси“ в  CareerBuilder

Над две трети(73%) от работодателите, участвали в същото проучване, са заявили, че са въвели мерки, които да ограничат загубата на време в офиса. Те включват:

Блокиране на определени интернет сайтове в офиса - 36%

Забрана за провеждане на лични разговори - 25%

Мониторинг на имейлите и на сърфирането в интернет - 22%

График за обедна почивка и прекъсвания през деня - 19%

Внедряване на отворено офис пространство - 13%

Ограничение на работните срещи - 12%

......................................................................

Хефнър прелага следните съвети, за да избегнете загубата на време в офиса:

1.Създайте ред и определете приоритети

Подредете работното си бюро и съставете план за

едмицата. Какво трябва да постигнете през всеки един от работните дни? Колко време ще ви отнеме всеки проект? Кои проекти са от най-висок приоритет?

2. Ограничете прекъсванията

Честите обаждания и разговорите с колеги, които се отбиват при вас, за да ви разкажат как е минал техния уикенд, могат да нарушат вашата концентрация и да ви изгубят времето. Затворете вратата на вашия офис(ако имате такъв) и се фокусирайте върху работата. Отделете специално време, в което да си четете имейлите, вместо да ги отваряте на момента, в който сте ги получили.

3. Избягвайте ненужни срещу

Не отделяйте един по един час за срещи, касаещи въпроси, които могат да бъдат разрешени с кратко телефонно обаждане.

4. Използвайте свободното си време за личните си нужди

Независимо дали искате да се обадите на приятел, да публикувате снимка на вашето куче в профилите си в социалните мрежи или да си поръчате нещо онлайн, оставате тези дейности за обедната почивка или за другите прекъсвания през деня.

5. Комуникирайте ефективно

Не губете 20 минути в писането на имейл до колегата, чиито офис е на 10 метра от вас. Спестете време като му се обадите по телефона или отидете директно при него.

6. Не отлагайте неизбежното

Търсенето на нови ангажименти и задачи, с които да отложите за по-късно неприятния проект, единствено удължава времето, в което ще мислите за него. Не отлагайте. Колкото по-бързо се справите с този проект, толкова по-продуктивни ще бъдете през останалата част от деня.

..................................................

По материал от Career-Intelligence.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ