4 поуки за марките от CES 2014

4 поуки за марките от CES 2014

4 поуки за марките от CES 2014

150 000 гости. Над 3000 компании. 3D видеоигри. Телевизори с извит екран. Коли, които се грижат да не заспиш зад волана. Това бяха част от акцентите в проведеното тази година Международно изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас.

Шоуто се брандира с мотото „Глобална сцена за иновации“ и има защо. Браян Лонг – канадско-китайски предприемач, роден през 1991 г. и следван в маркетинг раздел на LinkedIn от близо 30 000 души, предлага мотото да се разшири. За него е по-точно да се каже „Глобална сцена за иновации и вдъхновение“.

Той предлага 4 водещи поуки за марките от CES 2014.

● Изложението се променя. В него участват не само стотици малки и големи брандове от потребителската електроника, но и компании за потребителски пакетирани стоки, фирми с продажби на дребно, застрахователи, банки. Потребителската електроника е прозорец към живота на потребителите. Логично, всички марки искат да достигат до хората по нови високотехнологични начини, независимо от кой сектор са. Все повече посетители на изложението искат то да не се определя само като шоу за най-новото от света на потребителската електроника – в него се показват и много други видове продукти и услуги.

● Завръщаме се към човешкото. В миналите издания на CES човек можеше да проследи скоковете на технологиите, например с исването на телевизорите с голяма резолюция на картината и умните електроуреди за дома. Сега наблюдаваме колко недоловимо и естествено компаниите интегрират технологиите в ежедневието ни. През 2014 г. дискусиите за свързаните устройства бяха водещи. Въпросът е как те подобряват здравословното състояние, социалните връзки и персонализацията на всички хора. В интересна реч пред голяма публика изпълнителният директор на Sony Кацуо Хирай говори за „търсенето на подобрено човешко изживяване“. Той заключи, че е оптимистично настроен за ролята на потребителската електроника за напредъка на човешките преживявания.

● Съставните части имат значение. Qualcomm и Intel в САЩ не са смятани за най-модерните и атрактивни компании. По време на CES обаче те събраха внимание и показаха, че са компаниите, които може да не създават, но захранват устройствата, които са най-продавани сред потребителите. Устройствата, „царе“ на пазара. Тази година представянето им беше свързано с по-голямата приложимост на технологиите им. Intel показа умни слушалки, които следят човешкия пулс. Qualcomm показа как свързва автомобилите и преносимата електроника като смартчасовниците с интернет. В края на презентациите им стана ясно, че потребителската електроника е захранвана от допълнителни играчи, които имат значение.

● Serendipity.* Количеството технологии, които допринасят към новата информация е преобладаващо и еволюцията на технологиите ни води към ново развитие – на шестото чувство. С него си създаваме способност случано да откриваме интересни и ценни неща. Без значение дали става дума за телевизори, които ни казват повече за това къде се намираме или умни устройства, които ни съветват кога да си сложим слънцезащитно масло, технологиите подобряват живота ни по начини, които дори не сме поисквали.

*Способност да се откриват случайно интересни и ценни неща

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ