7 промени в маркетинга през 2015 г.

7 промени в маркетинга през 2015 г.

7 промени в маркетинга през 2015 г.

Какво ще работи в маркетинга през 2015 г.? 3D принтирането? Интернет на нещата? Native advertising? Заснемането с дронове?

Чакайте, тези тенденции нови ли са? Имат ли значение? Реални ли са? Или пък може би вдъхновение за пиар акции?

Тенденциите обикновено са проблясъци, а не просветление. Преходите са по-интересни от тях. Те продължават по-дълго и представляват по-задълбочени промени, вдъхновени от свързването на едни и същи данни по различни начини. Те се фокусират върху начина, по който хората се държат, на технологиите, които променят поведението ни и на ключови въпроси и възможности, които провокират. Ето какви ще са те през 2015 г., според материал в "Гардиън".  

  • Бартер на личното пространство. Едно цяло поколение днес расте без да разбира концепцията за личните данни. Любовта на членовете му към самоизразяването, нуждата от безплатни онлайн продукти, жаждата за свързване с други се доказаха като много по-изкусителна идея от защитата на личната информация. Настъпиха времена, в които употребата на кредитните карди, GPS сигналите и т.нар. "бисквитки" събират и споделят анонимно данни непрекъснато. Това е битка, която малцина могат да победят. Нямаме избор. 2015 ще бъде година на преход от борба за лично пространство към издигане на вниманието към това, което можем да получим в замяна. 
  • Изпреварващи компютри. Светът на интернет на нещата, задвижен от все по-мощни машини, сензори и задълбочена обвързаност ще ни достави продукти и услуги на базата на прогнози какво бихме харесали. Всичко ще е все по-персонализирано. 
  • Тотална търговия на дребно. В момента все още говорим за е-продажби, м-търговия и физически покупки, но през тази година ще дойдат на фокус офертите, които неусетно се движат между онлайн и офлайн световете. Става дума за дигиталните екрани и адаптивни витрини за шопинг на търговските улици, интернет трафика вътре в магазините, който води до моментални покупки. По тези начини процесът на пазаруване преминава физическата линия и се прехвърля в мрежата. Така се появява нов начин на мислене - този на реципрочното продаване, в който он и офлайн елементи разботят заедно за задвижването на покупки. 
  • Вездесъща мрежа. От пароли и обновления на софтуера през сривове във връзките и недобри GPRS - в момента все още усещаме влизането в интернет като прекрачване на граница. Във вездесъщата мрежа то ще потъне във фона, ще стане нещо естествено, помощен слой от действителността, достъпен на нови места. В бъдеще ще мислим все по-малко за телевизори, радио приемници, телефони или часовници и все повече за входни точки в този слой. Интернет ще стане по-фин. Ще се прехвърляме все повече в мобилната мрежа на приложенията. Мрежата ще стане по-проста, по-лична и очаквана, изпълнена с виртуални побутвания (уведомления) и информация, която се появява на много места. 
  • Непосредственост. Знаете ли какво означава абревиатурата FSTR? Full-Spectrum Threat Response - отговор на заплахи от целия спектър. Вече имаме FOMO (fear of missing out - страх да не пропуснеш нещо). Имаме и YOLO движението сред младежите (we only live once - човек живее само веднъж). Дори вече няма време да изписваме цели друми в мрежата. Очаква се все по-голяма непосредственост, верността си отива, а успехът е ефимерен. Flappy Bird, харлем шейк, възходът и падението на Ello са симптоматични за този прекрасен нов свят. 
  • Алтернативи. Интернет унищожава слоевете навсякъде. Amazon използва мястото си за онлайн пазар, изтласквайки търговците на дребно и марките им на заден план. Ще продължим да сме свидетели на подобни процеси. Uber и Kayak станаха алтернативи на транспорта. Amazon и Etsy остават на стоките на дребно, а Twitter и Facebook надмогнаха новинарските сайтове. Spotify и Netflix са на предние ред сред доставчиците на съдържание. В тази обстановка 3D принтирането, груповото финансиране в Kickstarter и камерите с 4K резолюция на достъпна цена може да означават промяна на творческия бизнес. 
  • Дигитално разочарование. Единственото, което може да нараства с по-бързи темпове от технологиите са очакванията ни от тях. От екрани, които не работят с докосване до приложения, които не ни показват автоматично информация за полетите ни и пътувванията, 2015 г. ще бъде време на разочарованието от множество дигитални продукти и разглезеното поколение потребители. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ