В България има нужда от непрекъсната продуктова иновация

В България има нужда от непрекъсната продуктова иновация

В България има нужда от непрекъсната продуктова иновация

Какво работи в маркетинга в България? Какви тенденции ни очакват в този бранш през следващите 6, до 12 месеца?

На тези и други въпроси отговарят от позицията на опита едни от най-успешните маркетолози в България - носителите на награди на Българската асоциация на рекламодателите - БАР (BAA Awards) за 2015 г. Правят го в поредица от интервюта в раздела за маркетинг на сайта ни. Днес гостува Снежана Митева - маркетинг експерт в "Актавис България". 

Ето какво казва тя.

***

- Г-жо Митева, екипът ви спечели награда на БАР за кампания, която представя много познат продукт - парацетамола, в нова форма. Моля, разкажете как успяхте да придадете ново звучене?

- Кампанията по лансиране на ПарацетаМакс гранули в сашета целеше изграждане на иновативен имидж на бранда ПарацетаМакс и навлизане в атрактивен премиум пазарен сегмент. Предизвикателството в пускането на пазара на такава иновативна форма (с директен прием в устата без вода) се състоеше в това, че липсата на аналог предполагаше създаването на нов подсегмент в категорията "парацетамол", а не навлизане във вече развит такъв. Тази нова подкатегория следваше да удовлетвори нуждите на новия съвременен потребител - динамичен, търсещ удобство и по-добър лайфстайл.

Разширяването на продуктовата гама под бранда ПарацетаМакс успя да привлече именно тази различна целева аудитория. Това показа, че в България съществува нужда от непрекъсната продуктова иновация, дори и при една толкова добре позната молекула, каквато е парацетамолът. Съвременният българския потребител, макар и в по-тясна потребителска група, показа че търси и припознава иновацията като начин за повишаване на качеството на своя живот.

- Как, според вас ще се промени маркетингът в България през следващите 6 месеца, до една година? 

- Силно се надявам, че потребителят ще става все по-селективен по отношение на посланията, които достигат до него. Това, само по себе си, ще принуди креативните агенции и маркетинг отделите да повишат нивото на комуникация към него. Смятам, че все повече ще се търси голямо емоционално въздействие, уникално изживяване, което да изгради потребителска лоялност, свързана емоционално с бранда.

- Какво бихте посъветвали младите хора в университета, които искат да се занимават с маркетинг? От какви умения ще имат нужда? Какво трябва да им бъде ясно?

- Бих ги посъветвала да бъдат активни в търсенето на опит в реалната практика още по време на своето следване в университета. Повечето големи компании предлагат стажантски програми, които биха могли много по-ясно да оформят представата им за маркетинг в реална среда и да изяснят предпочитанията им към специфичен бизнес сектор.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ