Да предложиш нещо безплатно понякога е най-печелившият ход

Да предложиш нещо безплатно понякога е най-печелившият ход

Да предложиш нещо безплатно понякога е най-печелившият ход

„Бзз Ейджънт” беше идея, която се роди през зимата на 2001 г. Аз стартирах бизнеса през 2002 г.

Имах друга фирма, която продадох и си казах: „Не искам да започвам отново. Много е трудно и не съм сигурен, че ще се справя”. Жена ми ме беше помолила да си намеря истинска работа. Родителите ми ме съветваха да започна да правя нещо. Дълго четох обяви, явявах се на конкурси, но никой не искаше да ме наеме. Най-честото обяснение беше: вие сте предприемач, никога няма да работите с истинско желание за друг човек. Не беше вярно, но хората така си мислеха.

Така или иначе, бях принуден да започна да се оглеждам за създаване на нов бизнес. Един ден ми хрумна да направя компания, която да организира реклама от уста на уста. Постепенно бях обсебен от тази идея. Междувременно, бях изпаднал в пълна финансова безизходица. Започнах да търся финансиране. Проведох 100 телефонни разговора, но никой не се съгласи. Въпреки това открих прекрасни професионалисти, които решиха да ми помогнат в начинанието.

През 2002 г. икономиката на Щатите беше в спад. В такъв период има различни стратегии, с които човек може да помогне на бизнеса си да се развива по-бързо. Започнах да предлагам идеята си на различни рекламни и пиар агенции. Казвах им: „Здравейте, вие работите с големи марки. Какво ще кажете да обвържете реалните потребители в кампания, в която те да говорят за продукта на вашия клиент”. Обикновено ме гледаха като че ли съм паднал от Марс. Един мой приятел ме заведе в бостънска агенция. Влязох в офиса, седнах в една огромна стая и разказах с какво се занимавам. След като приключих, всички казваха, че идеята е налудничава. Буквално миг след това  ме помолиха да не им губя времето. Така изглеждаше бизнесът в началото. Накрая бях принудих да предложа продукта си безплатно, за да може някой да го използва.

Едно издателство се съгласи. Решиха да работя за книгата „Царят жаба”. Събрах 400 души, които трябваше да прочетат книгата и да разкажат на приятелите си за нея. За два месеца беше продаден тираж, който беше планиран за 1 година. След това приложихме същата схема за още една книга, за да се убедим, че не е просто късмет или че първата книга просто е била много добра. При втората книга успяхме да утроим продажбите.

Това беше стартът и един голям урок, който споделям с всеки предприемач и маркетолог: да предложиш нещо безплатно не е най-лошата практика на света.

Дейвид Балтър, основател на агенцията „Бзз Ейджънт”, в Advertising Age

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ