Егото пречи на добрата работа в маркетинга

Егото пречи на добрата работа в маркетинга

Егото пречи на добрата работа в маркетинга

Кои са ценните качества на членовете на добрия екип за управление на бранда в голяма компания? Какви тенденции да очакваме в маркетинга в България през следващите 6, до 12 месеца?

На тези и други въпроси отговарят едни от най-успешните маркетолози у нас - носителите на награди BAA Awards за 2015 г. на Българската асоциация на рекламодателите. В поредица от интервюта в рубриката за маркетинг на сайта ни те споделят впечатления и опит. 

Участник днес е Калина Гешева - бранд експерт на ръководна позиция в Мтел. 

Ето какво казва тя.

***

- Г-жо Гешева, какви нови техники за управление на бранда се установиха в България през 2015 г.?

- Управлението на бранда е съвкупност от множество стратегически и тактически действия, които много трудно могат да бъдат описани като отделни техники. Всеки бранд се намира в постоянно развитие спрямо своето историческо наследство, пазара, в който оперира, конкуренцията и цялостната среда в държавата. Така че няма готови шаблони, с които се управляват брандове. В крайна сметка всичко се свежда до чисто човешките ценности, важни във всяка една комуникация – честност, откровеност и уважение към хората, с които общуваш.

- Как се управлява успешно маркетингов отдел на голяма компания? 

- За създаването и управлението на сплотен и добре работещ екип се изискват няколко важни неща – ясна визия за функцията на екипа, ясен работен процес и ясни критерии за качество. Или накратко – открито и справедливо отношение.

По отношение на качествата членовете на екипа бих казала, че професионалните умения са много важни, но в нашата сфера на дейност според мен се изискват преди всичко лични качества, които са предпоставка за придобиване на професионални качества. На първо място за мен е много важно хората в екипа ми да са лишени от его, защото това им позволява да виждат работата си като един процес на постоянно усъвършенстване, в който заедно търсим по-добри решения на проблемите, вместо да се състезаваме помежду си или с колегите. Другото много важно нещо е критичното мислене. Очаквам от хората в екипа ми да имат мнение и да могат да го отстояват, дори когато аз съм на различна позиция. Това обикновено е добър измерител и за ангажираността на всеки член от екипа.

- Кой е най-трудният казус, с който сте се справяли в работата?

- Кариерата ми започна още във Франция, докато учех там и стажувах в някои от най-големите пиар агенции в Париж. Преминах през големите рекламни агенции в София и сега съм тук, в Мтел – един от най-големите брандове в България. През цялото това време ежедневието ми е преминавало в намирането на решения на различни проблеми, някои от които свързани с бъдещето на компаниите, за които съм работела. Но въпреки всичко това считам, че времето да разказвам за моите казуси, в стил Гай Кавазаки, все още не е дошло.

- Какви тенденции очаквате в маркетинга през следващите 6 до 12 месеца?

- В България тенденцията, която според мен ще продължава да бъде определяща и в следващите месеци, е тази на оптимизацията. Не става дума за просто съкращаване на разходи, а за това как със същия или по-скромен ресурс да продължаваме да постигаме същите или по-добри резултати. Мисля, че тази тенденция ни прави по-креативни и по-критични към това кое е важно и кое е маловажно в работата ни. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ