Защо ITV не е равно на iTV

Защо ITV не е равно на iTV

Защо ITV не е равно на iTV

Познанията за интерактивната телевизия днес наподобява малко играта на развален телефон - аз ти казвам нещо, ти чуваш друго.

Терминът интерактивна телевизия (ITV) се използва в САЩ за обозначаване на два вида интерактивност. Едната е свързана с употребата на устройството, а другата със самата технология.

ITV е покритие на платена телевизия, което създава за зрителя ангажиращо преживяване. Често се бърка с названието телевизионна конвергенция. Тук става дума за „брак” между телевизионния приемник в домовете и интернет. Това технологично обновление стана особено объркващо, на фона на практиката в пазара на най-известните технологични продукти напоследък все повече да се споменава iTV – очакваната, бъдеща интерактивна телевизия на Apple. ITV не е абсолютно равно на iTV.

Интерактивната телевизия позволява на човека да участва в излъчването на съдържанието на малкия екран пред него. (Същевременно, когато става дума за конвергенция се има предвид основно съдържание – независимо дали видео, уеб-страница или Facebook поток – което идва на ТВ екрана от някъде другаде, не от кабелния или сателитния оператор.)

ITV е свързана с това да ангажираш зрителя със съдържание, показано на телевизора. Не с хардуер. Тук отговорът на човека не се случва вече само по един начин – с дистанционното. В една свързана с мрежата стая в апартамента му, например хол, таблетът на човека или неговия смартфон могат да играят ролята на дистанционно. В бъдеще ще става все по-лесно и масово да се говори на телевизора вкъщи или да му се задават някакви команди чрез жестове и движения на ръцете.

Телевизорът е следващото голямо нещо в света на реклама, смятат експерти. Той ще промени представите и ежедневието, след като се измени като устройство. Така ще се случи, въпреки че мнозина в маркетинга днес гледат на него като на отживелица. Или като технология, закотвена в миналото.

Как се закупува рекламно време в интерактивната телевизия?

„Напредналите” рекламни спотове в САЩ се продават от доставчиците на услугата по домовете. Предлага се показване на рекламно видео с по-голяма дължина на зрителите, гласувания. Това, което е 30-секунден запис, често е превръщано във „врата” или портал за ангажиране на зрителя чрез някакви негови действия.

Най-популярният начин да се свърже телевизор с интернет в момента е чрез конзолните игри на Microsoft Xbox 360 и Wii на Nintendo. 12% от американските домакинства вече притежават такива устройства за онлайн видео съдържание, според проучване в страната, проведено през ноември. Конзоли е имало в повече от 60 млн. домове в Щатите, освен телевизионните кутии, предлагани от Apple, Google, Roku и Boxee, които като технология са нещо различно, но също позволява свързаване на телевизионния приемник с мрежата.

Какви са предизвикателствата пред рекламодателите с навлизането на интерактивната телевизия?

Тя може да транформира рекламирането от пасивно потребителско изживяване пред телевизора в „призив за действие”, в който се създава ангажимент на човека с марката и всъщност така възниква добавена стойност. Зрителят може да отговаря на офертите незабавно, с едно кликване на дистанционното. А марките могат да го задвижват към втори екрани като тези на смартфоните и таблетите, с които се постига по-задълбочено ангажиране.

ITV предизвиква силата на интернет рекламирането, с което се постига по-добро насочване на съобщението, защото аудиторията е целева и действията й се проследяват. Така, рекламата в телевизията ще стане по-ефективна.

По материал на Джанин Поги в сайта на сп. AdvertisingAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ