Златните принципи на добрия рекламен филм

"Често се питаме защо режисьорите на документални филми правят и реклами. Кое ги мотивира? Попитайте всеки качествен професионалист сред тях и той ще ви отговори: заради шанса да разкажеш човешка история в кратък филм."

Това пише американският режисьор Стейси Пералта в авторски материал в Adweek. Той снима реклами чрез продуцентската компания Notification Unlimited в САЩ и е автор на филми като „Made in America” - за историята и отношенията на уличини групи в Лос Анджелис, „Riding Giants” - за сърфирането като спорт с участието на Лайърд Хамилтън. Последният му спот е за хотелската верига Holiday Inn - може да го видите след текста тук. 

Ето как продължава материала си той.

Да заснемеш човешкото е много важна част от създаването на ефективна реклама. То създава подход на софт продажба, противоположен на грубите маркетингови кампании с директни оферти, отправени от актьори, които държат продукти или съобщават, че нещо е "ново и подобрено". Рекламните истории за интересния живот на реални хора, вдъхновени от честни емоции, работят, защото забавляват и са силни, и вдъхновяват. И също като прилива, който повдига всички лодки, тези истории създават издигащо изживяване за марките, както и чувство на доверие към тях. При все това, как да заснемеш и пресъздадеш човешкото в един 30-секунден рекламен спот? Или пък за 3 минути?

Ето 6 принципа, които са ми помагали.

1. Емоции със скоростта на светлината. В рекламите и кратките филми режисьорът разполага с много малко време, в което да накара публиката да опознае героите му. Затова първото нещо, което трябва да стори, е да спечели довероето й. Да я накара да разбере коя е марката и какво търси, кое той намира за интересно в нея. Накрая трябва да се получи интимна връзка, която преминава много бързо, но все пак е дълбока. Ако трябва да го назова с една дума или фраза, тя би била: „Създаване на емоции със скоростта на светлината“.

2. Предайте се. Сложете егото и нуждите си настрана и се предайте на историята. Потопете се в нея и я изследвайте. Предайте се на хората, за които разказвате. Отдайте пълното си внимание на тях, така че да се почувстват удобно и да знаят, че ги слушате и няма причина да се притесняват, че има камера, насочена към тях. Начинът, по който говорят, трябва да бъде приземен и автентичен. Вие не само правите филма в ролята на режисьор, но и в ролята просто на човек.

3. Структурирайте. Винаги трябва да се надявате, че хората, които филмирате, ще ви изненадат и ще ви отведат на неочаквано пътуване. Но и трябва да знаете потенциала на историята и да се подготвите за всеки случай, ако историята не е толкова силна, колкото сте се надявали. Или ако героите не са достатъчно харизматични. Или пък ако не знаете как внушително да артикулирате изживяването им. Трябва да сте си подготвили въпроси и структура. Трябва да определите начлото, средата и края на историята. Ако го сторите, ще се получи по-удовлетворяващо за публиката изживяване.

4. Сладкият вкус. Винаги има едно клеймо, свързано с документалистиката – че е твърде сериозна и хората се радват, че са я гледали, но сравняват гледането й с това да изядеш зеленчук. Полезна е, но не е сладка. Но вие давайте, дайте им зеленчука. Освен това ги накарайте да почувстват, че са хапнали и нещо сладко и приятно за ядене. Не се състезавате само с режисьори на други трогателни реклами и документални филми. Състезавате се и със „Спайдърмен“ и други подобни продукции за забавление. Трябва да направите филма си забавен и да се забавлявате, докато го правите.

5. Контекстът е цар. В последно време хората не спират да повтарят: съдържанието е цар. Аз вярвам, че контекстът е цар. Ако можеш да разкажеш смислена история и да я свържеш с продукт, тя ще направи продукта ти смислен. Търсете начини да се фокусирате върху продукта, който се рекламира, и покажете как той функционира и променя живота на някого.

6. Силни времена. Да си изкараш хубаво на снимачната площадка или на мястото на заснемане е невероятно важно. Забравете егото и избухванията. Най-добрият начин е да се работи много здраво и в работата да има много смях и забавление. Хората пред камерата го чувстват. Много често някои от тях са ме питали: „Вие заедно с този екип ли работите през цялото време?“. Отговорът е не. Но атмосферата, която създавам, е станала най-важна. Тя кара участниците в събитието да се чувстват добре и да са освободени и искрени по време на работата си. Да харесват това, което правят.

Всъщност, заснемането на реклами е малко като сърфирането. Всичко, което трябва да направиш, е да излезеш и да яхнеш вълната. Човекът, който се забавлява най-много във водата, без значение дали са най-добри уменията му или не, е най-добрият сърфист.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ