Историята на една голяма шотландска марка

Историята на една голяма шотландска марка

Историята на една голяма шотландска марка

В хода на последната ни поредица, публикувана само в почивните дни, продължаваме да ви разказваме историята на някои от най-големите марки алкохолни напитки, познати на всяка весела компания в студените есенни и зимни вечери.

В този епизод ще ви представим традициите, които създават Johnnie Walker. Историята е следната:

Годината е 1820. В шотландското градче Килмарнък в графство Айршир местният Джон (Джони) Уокър успява да произведе уникален алкохол - уиски с червен етикет, което днес всички познаваме с името Johnnie Walker. Още от самото начало идеята му била да измисли формула за приготвянето на неповторимо питие, което превъзхожда всички останали. Резултатът са вкус и качество, неподвластни на времето.

Отначало произведената от Уокър напитка се казвала "Walker's Kilmarnock Whisky". Тя се продавала в неговото магазинче за хранителни стоки в Килмарнък. Уискито станало популярно в региона, но създателят му Джони Уокър до последните си дни едва ли е предполагал, че ще дойде момент, в който всички хора по света ще знаят името му и ще могат да се насладят на произведения от него скоч.

Брандът Johnnie Walker става масово популярен след смъртта му през 1857 г., когато синът му Александър Уокър и внукът му Александър Уокър Втори създават неговия колосален успех. Смята се, че когато самият Джон е управлявал бизнеса, приходите от уискито са съставяли едва 8% от общия оборот на фирмата. По-късно, след като ръководството преминава в ръцете на сина му и внука му, тази цифра значително нараства и достига 90 – 95%.

До 1860 г. в Шотландия има забрана да се продава уиски, което е смесица от малц и пшеница. Ето защо чак през 1865 г. за първи път става възможно внукът Александър да произведе първото смесено уиски от този вид, наречено "Walker’s Old Highland". Той е човекът, който представя през 1870 г. квадратната форма на емблематичната бутилка Johnnie Walker. Tази форма означава по-малко счупени бутилки и повече бутилки, събиращи се на едно място. Освен това е измислен и етикетът, отличителен белег на марката, който е поставен под наклон от 24 градуса. Така той дава достатъчно място за по-голям размер и видимост на написания текст.

През 1879 г. Johnnie Walker Red Label успява да достигне до всички краища на света, а през 1920 се продава в над 150 държави.

Между 1906 г. и 1909 г. внуците на Джон Уокър – Джордж и Александър Втори – увеличават видовете уиски и представят "цветните имена". През 1908 г., Джеймс Стивънсън става изпълнителен директор на компанията и започва преобразуване на различните предлагани на пазара видове. Уискито е преименувано от "Walker’s Kilmarnock Whiskies" на "Johnnie Walker Whisky". Добавен е и слоганът "Born 1820 – Still going Strong!", както и лого-картинката на елегантния мъж, който крачи с цилиндър на главата.

По време на Първата световна война се налага да бъде прекратена продажбата на "бялото-Джони". През 1932 г. Александър Втори добавя нов вид "Johnnie Walker Swing" – вдъхновен от необикновения вид на бутилката, който й позволява да се поклаща напред-назад.

Историята и неповторимите вкусовите качества не са единственото, което прави Johnnie Walker силен бранд. С превърналия се в емблема на Johnnie Walker призив Keep Walking, най-прeдпочитаният скоч в света става марка – символ на успеха. Днес десетките, различни реклами, показани от него, вдъхновяват стремежа към прогрес на милиони хора по целия свят.

Преди година компанията успя да мотивира хората да следват мечтите си с кампанията Walk with Giants. В нея участваха знакови фигури като пилотите от Формула 1 Дженсън Бътън и Луис Хамилтън.

Освен това, с предизвикателството „Спечели обиколката на живота си”, Johnnie Walker дава на хората уникалната възможност да карат болида от Формула 1 на Vodafone McLaren Mercedes,  на легендарната британска писта Силвърстоун.

--------------------------------------------------------------------------------

Специално в България, последната кампания на марката се реализира под мотото Keep Trying с призив към потребителите и участници в нея да правят виртуални крачки и по този начин да изберат един от три предложени от Johnnie Walker проекта, които ще бъдат реализирани у нас. Режисьорът Явор Гърдев беше лице на инициативата. В крайна сметка, с 40 млн. крачки, участниците избраха технологичния проект Pavegen, който надмина като резултат другите два предложени проекта и ще бъде изготвен в България. Pavegen е система от плочки, които превръщат стъпките на хората в електроенергия. Инсталацията ще бъде поставена за 2 седмици в страната. Къде и кога, предстои да разберем.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ